TÄVLING




Tillsammans med StreetDance 3D och Bloglovin tävlar jag ut 6 galapremiär biljetter till StreetDance 3D den 7 juni. 
Det enda du behöver göra är att svara på frågorna nedan + skriva din email så att jag kan kontakta de som vinner. Om du har en blogg och vill ha en extra chans att vinna,
kan du länka och skriva om tävlingen på din blogg. Jag kommer att utse 3 stycken vinnare
som får 2 biljetter var!

Galapremiären är i Stockholm på Rigoletto den 7:e juni. Vinnarna utses nästa vecka, 
torsdag 27/5.



1. Vilken stad visas allra först i bild, i Dance 3D trailern?
2. Hur skulle DU beskriva streetdance?

HÄR hittar ni trailern!

Rätt svar med bäst beskrivning vinner!
Lycka till! :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

1. London!

2. Streetdance är en dans som uppkommit från gatan bland unga. Eftersom det är en kombination av andra dansstilar så gäller det att man kan visa mycket attityd.Det dansas till Hiphop eller Rnb.

2010-05-18 @ 18:48:39
Postat av: Mikaela O

Svar på fråga 1: London tror jag att det är. Sjukt pinsamt om det är fel, haha.



Svar på fråga 2: StreetDance för mig är när jag var 12 år och var kär i en kille som uppträdde på talangshowen i skolan. Han dansade till "raka maka fon"-låten.

2010-05-18 @ 19:24:35
URL: http://mikz.blogg.se/
Postat av: Sofia

1. London

2. Streetdance är "en" dans som kom till på gatorna, men som har utvecklats sen på gator och klubbar osv. Det finns inga "bestämda regler" som säger att just det här är streetdance, för streetdance innehåller olika dansstilar och om man tex får inspiration av något så kan man lägga till det i dansen. Det är ju så den utvecklas hela tiden. Och streetdance är alltså bara en genrer för flera olika danser kan man säga :)

2010-05-19 @ 21:33:02
URL: http://letsplayitloud.blogg.se/
Postat av: Kelly

jag e med o tävlar!

skulle vilja vinna för att dans e min passion o jag dansar själv en blandning av street och jazz så jag kan relatera mig till det

själv tycker jag att streetdance e en härlig o grym danstil, alla stilar uttrycker sig sin egen känsla o karaktär o för mig e streetdance en både mjuk och hård dans, det mjuka genom att kunna dansa o röra på sig o hårda att kunna fokusera o veta vad man gör.vill verkligen vinna o få inspiration av filmen

2010-05-20 @ 21:37:28
Postat av: Emilia

1. Staden som visas är London

2. Jag skulle beskriva det på två sätt. Som en livsstil och som en grym dans som du kan förmedla så många känslor med.

2010-05-20 @ 23:02:58
Postat av: Hang

Svar 1: Kan det vara din favoritstad London trees? ;)

Svar 2: Streetdance för mig är nog att visa hur man är genom dansen. Inge koreografi, ingenting. Just you.

2010-05-21 @ 10:52:37
URL: http://hang.blogg.se/
Postat av: j♥

sv1; London

sv2; Streetdance för mig är ett sätt att visa känslor, konst, stil osv. Du kan ha din egen klädstil, visa känslor i rörelser. Det är så grymt mycket energi i det & jag blir imponerad & glad så fort jag ser någon dansa street. Det är någonting som är grymt, och det bästa är sånna som är självlärda. Dom som improviserar. Dom som lever för dansen är dom är bäst . Dom som får dansen att vara levande och awesome!

2010-05-22 @ 01:32:01
URL: http://feriferi.blogg.se/
Postat av: Felicia

1. London!

2. Streetdance är något som har upptäckts på gatorna, från olika stilar mixat till en...

2010-05-26 @ 10:31:24
Postat av: julia gård

1. löndön

2. streetdance är en dans som dansar på streetsen och den är fin jaaaaaa jag gillar den!

2010-05-27 @ 20:10:04
URL: http://juliagardlund.blogg.se/
Postat av: Sonia

1. London!

2, det är en dans som sker på gatorna, därav det engelska namnet. Man brukar dansa det till rnb!

2010-05-27 @ 20:10:36
Postat av: TIGERYOUTH.

1. LONDON

2. känsla! det handlar om att fångas av musiken, go with the flow & follow the senses!

2010-05-27 @ 20:28:21
URL: http://tigeryouth.com
Postat av: Elin

1. London

2. Jag skulle beskriva streetdance som en sexig dans, där man visar upp vad man kan, på gatan!

2010-05-27 @ 20:50:34
URL: http://trelins.blogg.se/
Postat av: Angelinaaaaaa

1. my hometown ;) moaha AMEN LONDON SÅKLAART :D

2. well .. det finns inga egentliga regler i streetdance, vad som får och inte får göras. the sky is the limit typ. det är lite tuffare än tex balett och jazz, men inte riktigt lika tungt som hiphop. en mildare version av hiphop hade man väl kunnat kalla det också. streetdance handlar om känsla, om timing och att vara sig själv helt enkelt :)

2010-05-27 @ 21:01:31
URL: http://bbittersweet.blogg.se/
Postat av: Johanna

1: London.

2: street dance, en urgrym dansstil som ger i från sig kick av energi. Det började ju med att folk blandade olka dansstilar på gatorna, som sedan blev streetdance. Det ingår också en attidtyd, som tyder på respekt och status.

2010-05-27 @ 21:03:28
URL: http://thisisjohanna.blogg.se/
Postat av: malin

1. London

2. Streetdance är en dans med mycket energi, attityd och personlig stil. Ett bra sätt att uttrycka sig på och förmedla mycket känsla.

2010-05-27 @ 21:28:11
URL: http://malinnyman.blogg.se/
Postat av: Fredrik

1. London

2. Street = gata.. man dansar den på gatan liksom..

2010-05-27 @ 22:20:22
Postat av: R

1. London

2. En dans som dansas på gatan, helt enkelt. Där man låter musiken gå in i kroppen och låter den komma ut fyskiskt, genom dansrörelser då vill säga!!!!!

2010-05-27 @ 22:46:28
Postat av: LaLizita

1, LONDON! The best city in the world!! ;)

2, Street dance är coolt och mestadels snygga killar dansar det! :P

2010-05-27 @ 22:49:51
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: R

Glömde bara skriva mig email också hehehehe

2010-05-27 @ 22:49:52
Postat av: Gabgab

1 London!

2 A way of living, I'd say! Ett sätt att uttrycka sig, inte bara musikaliskt och konstnärligt men även personligt!

2010-05-27 @ 23:02:20
Postat av: Sajmon

1. London

2. Streetdance är en dans som kommer från gatorna, en personlig & cool stil. Dansas oftast till rnb

2010-05-27 @ 23:06:59
Postat av: Linda

1. London

2. Tufft, svettigt och galet!

2010-05-27 @ 23:24:26
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Em

1. Londooon baby!

2. Man går in i sig själv, tid och rum finns inte, skönaste! Live it love it!

2010-05-27 @ 23:30:28
URL: http://emminlondon.blogg.se/
Postat av: Nicolina

1. London



2. Street dance kommer direkt från gatorna det är ingen egen dans egentligen utan innehåller så galet mycket mer i och med att man blandar så många stilar i en och samma dans, det handlar om att känna musiken, takten rytmen och känslan. Det handlar även om att uttrycka sig genom dansen i takt med musiken. Som nämndes innan så är det ju som sagt många stilar i en bl.a. breaking, newstyle, krumping (hip hop stilar) som du sätter i hop med (funkystilar) som popping och locking m.m. en av de mest kända grupperna är Bounce som hade sin sista visning i slutet av april.

2010-05-27 @ 23:32:38
Postat av: tove

1. london

2. det är vad jag absolut inte passar att dansa, men envisades med att hålla på med i flera år! bara för att det är så himla skönt att verkligen låtsas vara cool några timmar i veckan även om man inte är det på riktigt och för att det är häftigt att känna flowet från hiphopmusiken i kroppen!

2010-05-27 @ 23:40:04
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Aurelia Isabel Halldin

1. London

2. Jag har dansat streetdance i flera år nu, och dansen är så mycket mer än bara dans för mig. Det är min passion och jag älskar det! Streetdance handlar mycket om takt och känsla. Det är en himla rolig dansstil då man kan flajja hit och dit. Man måste lära känna sin kropp när man dansar och självklart ha kul! Man kan säga att varje person har en speciell stil, och så är det med Streetdancen också. Varje stil har en känsla kan man säga, och i varje stil och känsla finns det mycket attityd! När man väljer en låt till sin dansgrupp så är det inte bara de som dansar som ska tycka om den, utan den ska få med hela publiken som tittar på dansen.

2010-06-02 @ 20:30:41


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...