wild flower

Vattkoppor går i klassen. Olivia har haft en prick på kinden sedan förra veckan, men det blir liksom inget mer av den. Konstigt. Men skönt. Om man vågar säga så än. Dock kanske bättre att få vattkoppor ur vägen innan bebis kommer... 
När jag hämtade henne på skolan idag hade hon ett svullet ögonlock. Läraren anade ögoninfektion av något slag. Vi har gett henne droppar, silver och saltblandat vatten hela kvällen så hoppas hon är ok imorgon. 
Hade vart så synd om hon missar sista dagarna i reception.. och avskedskalaset på fredag!! 

Ellora och jag har vart ute på vift idag. Inga måsten, bara hon och jag. Hon har en så rolig personlighet som utvecklas varje dag. Att lära känna henne är en av mina favoritstunder för tillfället. 
Och något som smälter mitt svenska mammahjärta är att hon förstår mitt språk. Hon svarar med tvåå nickningar eller ett snabbt skak på huvudet. Eller också med små ljud & pekningar med handen. 

Kollar in hundarna i parken ifrån köksfönstret. 
 
Vi har ett fikonträd! Så jävla gott och ännu godare när man vet att det är ekologiska fikon.

Kommentarer


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...