tea time is her favourite time of the day.

Alltså, jag bara måste!
Jag och Ella somnade i soffan förut och efter god knows hur lång tid, vaknar jag upp av lite ljud ifrån köket. 
Kommer dit och möts av att Olivia har gjort iordning evening snacks till henne och Ellora.
Hummus till E samt vindruvor och små osötade kakor för båda att dela på.
 
Ellora vaknade snabbt och i total tystnad åt dem upp alltihop! Så sött. Det enda som hördes var detas små tuggor
som gick i ett. 
 
Min fantastiska lilla stortjej. Hon är så omtänksam, så snäll och fin. Och hon älskar att greja i köket.

Tänk att hon börjar ettan i höst!! Måste ändå komma ihåg att hon är två år yngre än vad jag var i ettan. 
Ibland tänker man att hon är äldre än vad hon är, just bara för skolans skull. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad tycker du förresten om att barnen går i ettan redan när de är fem? Bor själv i Storbritannien och pluggar till lärare, och för mig har det alltid kännts lite konstigt. Jag vet att de inte gör samma saker som jag när jag var 7 men ändå. Känns lite sorgligt, jag kommer ihåg när jag var 5 och gick på dagis och då lekte vi ute hela dagen :D Det är många som undervisar på mitt universitet som faktiskt gillar den svenska/nordiska modellen jättemycket och önskar att i framtiden kan Storbritannien köra det :)

Svar: Nää men jag håller med dig! Känner att vi nästan skyndar henne till att bli stor. Försöker på fritid och lov göra så mycket utomhus grejer/lek som möjligt, för det är det jag saknar mest och önskar att hon fick mer av. Samtidigt måste jag ju försöka se till så att hon ligger på rätt "grad", och då krävs ju att man tränar/"pluggar".. Tex, läsa, skriva och räkna som dem redan börjat med.
Hade vi haft råd med svenska skolan i barnes så hade jag satt barnen där. Tyvärr är det asdyrt för oss. Många jag stöter på gillar också den svenska skolmodellen.
Vad roligt att du pluggar till lärare här föresten! :) Hoppas det går bra och att du hittar en fin skola att arbeta på sen! Kanske där du kan influera the head teacher lite till och med :D
Trees

2017-07-13 @ 22:19:55


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...