first and last picture of reception

Idag var det sista dagen för Olivia i förskoleklass. Hon var så exalterad imorse. "Mamma, idag är det fest".
När hon kom hem hade jag en liten present till henne i form av en fairy klänning, som hon en gång för längesen pekat på i affären.
"This is the best day ever" sa hon senare på lekplatsen. Och där har vi nog den bästa dagsrecensionen man kan få.
Jag skulle egentligen bakat en tårta också men Alok bad mig göra den imorgon istället då han är ledig och inte bara behöver se den på bild. ;)  
 
Jag har haft ett litet problem de senaste.... halvåret!?
När jag hämtat stackars Olivia på skolan (klockan 15:30) har hon alltid vart AS-GRUMPY! Så fort vi lämnat skolgården har det knappt gått att prata med henne. Det gick så långt att jag inte tyckte det vart roligt att hämta henne. Ibland bad jag Alok köra mig (det tar 30 sekunder med bil) för att kunna hoppa in i bilen precis där skolgården slutar.
 
Jag testade allt. Snacks on the go, middag direkt när vi kom hem, glass, "en överraskning väntar därhemma", kompis-besök, eftermiddagsvila.... Men ICKE!
 
Så en dag i nya huset stod jag och juicade en mängd apelsiner och fyllde upp en kopp till Olivias pick up. Det var 5 dagar sedan och jag har ett HELT ANNAT barn jag hämtar upp. Hon dricker upp alltihop varje dag och hon är GLAD. Glad, go och pratglad. Ni anar inte hur underbart det är.
Jag springer på Tesco varje dag för att jag MÅSTE HA APELSINER, haha. 
Kanske inte blir lika desperat nu under sommarelovet men nu vet jag vad som funkar för henne.
Det är långa dagar för en 5åring, så jag tycker såklart mest synd om henne. Men lika jobbigt har det vart ändå.
 
Nu är det sommarlov och vi får ha en glad, inte så trött tjej hemma hos oss i 6 veckor ♥♥♥ 
 

Kommentarer


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...