Sometimes you cross my mind

Ni var några som undrade hur jag gör mina egna städprodukter. Så jag tänkte dela med mig av en som jag använder mig av rätt ofta. Jag är så nojig över att bada Olivia i vårt badkar eftersom vi bor i ett houseshare of 5, så hon badar fortfarande i sin balja ifrån bebistiden. Men en gång i veckan, oftast på helgen så badar jag henne i badkaret. Hon älskar det ju så!

Då mixar jag ihop detta och skrubbar som en annan dåre:
- 2 dl baking soda
- 1/2 dl flytande aleppotvål 35% (anti-bacterial)
- 15 droppar eterisk oilja (lavender: anti-bacterial)
- 1 msk vatten
 
Det blir verkligen squeaky clean efteråt. Och inte minst sitter jag med peace of mind! 

Ps. ''Distilled white vinegar'' (svenska?) funkar också bra som en bakteriedödande ingrediens :) 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack, det hör ska sparas! :)

2015-03-12 @ 17:54:27


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...