this season is for candles and conversations

Igår firade vi julafton här hemma. Ingen chock där nä.
Olivia förstår mycket mer nu än förra året, så i år införde jag lite fler "jultraditioner". Alok har ju noll koll på julen så det är lite fritt fram för mig att ta över huset.
Vill jag dekorera väggen med köttkorvar så gör jag det, -och säger att det är helt normalt. Eller så säger jag ingenting, kanske mest trovärdigt. ;) 


Iallafall, i år:
Ställde vi fram kakor & mjölk till tomten (som en gravid ko sedan åt upp).
Vi fyllde ett glas med socker & torkade tranbär som Olivia sedan ''vattnade''... Detta i hopp om att tomten skulle tillföra "some magic" och kanske förvandla det into candy canes.

Polkastängerna(säger man väl?) var det första hon såg morgonen därpå -ihop med ett långt ''WOW''! :)

Pappa och millan skickade även pixis adventskalender till O, så vi läste en bok om dagen. Oftast ihop vid frukostbordet innan förskolan :) 

Oså allt bak. Pepparkakor, apelsinmuffins med grön frosting och glassjulgranar med smarties.
Vilken unge säger nej till att baka!? :)
 


Vi har även tittat på oändligt många julfilmer på kvällarna. Home Alone var Olivias otecknade favorit.
Jag har alltid föredragit otecknat sålänge jag kan minnas, så det är roligt att hon också verkar tycka så.

Har ni några roliga 'traditioner' som ni kör med barnen? 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du har nog virus på bloggen! Kommer upp massa konstiga sidor direkt man kommer in här

Svar: Vi har två stationära datorer och en laptop här och ingen av dem visar samma sak... Konstigt :/ Så ska det ju inte vara... Bara vart så idag?
Trees

2015-12-26 @ 15:24:58
Postat av: Camilla

Bara från min telefon upptäckte jag nu. Näe har varit så någon vecka.. :/

2015-12-27 @ 20:06:21
Postat av: Anonym

vilken mysig blogg du har! :)

Svar: Tack snalla :)
Trees

2016-01-01 @ 19:29:59
Postat av: Sandra

Har inga barn än, men ååååh vad jag vill göra julen magisk för dom! Aldrig sett det där med sockret och torkade tranbär, det ska jag kopiera till mina framtida barn haha!

2016-01-12 @ 22:35:37


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...