Utsökt lättbakad hallonkaka

Ok som jag skrev innan så bara måste jag tipsa er om denna hallonkakan!! Såååååå god och saftig
Jag och Olivia mumsade i oss hela(host) till mellanmål igår.

 
1 ägg
1,5 dl socker
50 gram smör
1,5 dl vetemjöl
ca 15 färska hallon.
 
Mixa ihop socker och ägg poröst samtidigt som du smälter smöret.
Rör sedan ner vetemjöl & smör i smeten och blanda tills alla mjöl-klumpar är borta.
Lägg bakplåtspapper i en ugnsform och häll sedan smeten där i. - Detta för att lättare få upp kakan från formen.
Lägg hallonen på toppen och grädda i 180 grader i ca 25-30 minuter. 

Servera och försök att inte äta upp allt på en gång!! 

Kommentarer
Postat av: ISA

det där lät/såg SJUKT gott ut :))

2014-10-04 @ 17:51:13
URL: http://isabyl.devote.se
Postat av: Daniella 🌙

tror du det funkar med glutenfritt mjöl med?

Svar: jaa de tror jag absolut! =)
Trees

2014-10-05 @ 11:07:22
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Nicole

Alltså, bästa receptet?! Provade göra den idag (men var tvungen att trippla receptet då jag inte hade tillräckligt liten form... Hade typ bara värsta monsterformen?!) och det gick hem hos min pojkvän + flatmates! Tack! Bor också i London, hej hej!

2014-10-06 @ 04:57:27


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...