Nice, France

Vi har haft en dunderhelg i Nice. Det är så himla fint vid franska rivieran. Jag kan sitta och stirra ut i havet där hur länge som helst. Det är något med husen längs med kusten och hur vinden känns helt annorlunda mot kinden. Det är även något med den där bussresan till Monaco stom består av vackra berg och stora båtar.
Och vatten som möts gång på gång.
Har ni inte vart där, så åååååk! Det är inte bara snobbar där nere heheh! Skämt åt sidan, det var iallafall min förutfattade meningn innan jag vart där första gången.

Alok gillade Nice lika mycket som jag.
Vi hittade en goood resturang nedanför hotellet där vi avnjöt två middagar.. och en annan som vi tryckte i oss i Monaco. Vi satte oss även på taket av hotellet och tog en drink ena kvällen. Suuuperfin view! 

En fin resa, ett fint minne ♥ 

 

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Åh så mysigt ni ser ut att ha haft det! :D lilla fina familjen! :*

2014-10-10 @ 01:47:08
Postat av: Mamma

Underbart igen :) <3

2014-10-10 @ 11:38:51
Postat av: Daniella 🌙

äggstolen <3<3<3 allt <3<3<3

Svar: Haha, ser ut som ägg men det e glass xD dom råkade bara vara gula där vi satt! ;) xxxx
Trees

2014-10-10 @ 17:05:19
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: cikorians

Åhhh ❤❤ så underbara bilder ser ut som om ni haft en underbar weekend.. din kar är lyckligt lottad som har dig i sitt liv.

Svar: <3 Tack snälla vad go du är!! och ja, det är han ;)
Trees

2014-10-10 @ 20:47:57
Postat av: cikorians

Heeeej, var inne på min hrmm blogg HaHa ooch såg alla missade meddelanden och fick så dålig samvete.. Iaf jag har 1000 frågor känner jag och du behöver INTE svara :D . Hur är det att bo i London med barn? Trivs du/ni, saknar du Sverige? Hur tänker du runt nursery och deras skolsysten jämfört med Sverige? Kram

2014-10-12 @ 15:55:56
Postat av: cikorians

Heeeej, var inne på min hrmm blogg HaHa ooch såg alla missade meddelanden och fick så dålig samvete.. Iaf jag har 1000 frågor känner jag och du behöver INTE svara :D . Hur är det att bo i London med barn? Trivs du/ni, saknar du Sverige? Hur tänker du runt nursery och deras skolsysten jämfört med Sverige? Kram

Svar: hej!! Haha, ingen fara :) Det är allt lite annorlunda om man jämför med sverige. Att man tex är "hemmamamma" är inte sett som lika konstigt eller "dåligt". Saker man kan hitta på här med sina kiddos är väldigt många och för inte alls mycket pengar. Det finns både för och nackdelar.. men man vänjer sig :) Jag saknar Sverige ja... Att inte ha familjen här är frustrerande ibland. Inte bara när det kommer till Olivia, utan för mig själv också. Jag saknar dem himla mycket.Nu har vi inte börjat skolan än här, så jag är inte så insatt i just det.. men Nursery är ju himla dyrt. Närmare 12tusen i månaden för en heltids plats i vårt område, och då är det INTE privat! :S Efter att barnen blivit 3 år så får dem 15 timmar gratis i veckan... Om man BARA tar dem timmarna så blir det 3 halva dagar i veckan. Vilket betyder att man inte hinner jobba... så man blir alltså hemma ändå! ^^ Något jag tycker är mindre bra! Sen börjar dom ju "Reception" (typ 6års gruppen?) vid 4-4,5 år och först då kan man få in ett jobb eller annat i sitt egna schema :) När flyttar ni hit? ;)
Trees

2014-10-12 @ 15:55:58
Postat av: Lilla Malin

Dit hade jag gärna velat åka också!

Postat av: cikorians

Olivia börjar väll nursery i jannuari?nervöst? Vad tycker du om skolan uniform :) haha . Känner igen mig i det du skriver, måste vara väldig tufft stundtals. Har ni någon som kan avlasta om det behövs? Funderar ni på att flytta till Sverige någon gång i framtiden? Ja flytten ja, hrm. Jag fick ett litet utbrott ( är så orolig för att jag och barnen bara kommer sitta själva hemma utan lekkamrater) I'm not a city girl. Så vi beslutade oss att skjuta upp flytten 3 månader till då han kommer jobba hemifrån. Egentlig gör vi det först och främst så att Sophia ska hinna ikapp med språket. Kram kram

Ps: det finns ingen indisk restaurang i Ystad ;)

2014-10-14 @ 16:59:24
Postat av: cikorians

Olivia börjar väll nursery i jannuari?nervöst? Vad tycker du om skolan uniform :) haha . Känner igen mig i det du skriver, måste vara väldig tufft stundtals. Har ni någon som kan avlasta om det behövs? Funderar ni på att flytta till Sverige någon gång i framtiden? Ja flytten ja, hrm. Jag fick ett litet utbrott ( är så orolig för att jag och barnen bara kommer sitta själva hemma utan lekkamrater) I'm not a city girl. Så vi beslutade oss att skjuta upp flytten 3 månader till då han kommer jobba hemifrån. Egentlig gör vi det först och främst så att Sophia ska hinna ikapp med språket. Kram kram

Ps: det finns ingen indisk restaurang i Ystad ;)

2014-10-14 @ 16:59:24
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Åh verkligen Jättehärliga bilder! Ni ser ut att ha haft det underbart

2014-10-16 @ 19:59:50
URL: http://ninnzan.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...