A Bloody Mary please, London 1961

Är det någon annan som känner att dom levde förr?
Jag vet inte... det känns som att jag kommer ihåg saker jag egentligen inte vart med om. 

Jag har en fruktansvärt minne. Och då menar jag ett fruktansvärt bra minne. Ok INTE när det kommer till vad jag åt till middag igår... Men jag kommer ihåg väldiga saker från unga dagar. Blickar, små små vägar jag gått på som liten, ordagranna konversationer, datum och dagar. Känslor och viewer.

Jag har kompisar/familj som ibland frågar, "hur f kommer du ihåg det där?"
Eller så frågar dem inte för att dom är rädda för vad jag kommer ihåg? ;) Skämt åt sidan.
Mamma har till och med sagt "Men det kan du ju inte komma ihåg, du var ju bara bebis".  Lol.
Jag kommer tex ihåg känslan av att åka vagn. När jag tittar på Olivia ibland så minns jag små moments från när jag själv satt i vagnen och tittade ner i gatorutorna.

Men sen poppar det upp andra minnen. Sånna jag varken vet om jag vart med eller vart dem kommer ifrån.
Jag drömmer även ibland att jag dör/återföds på olika sätt, och det har jag gjort sedan jag var liten och inte ens visste vad döden var.. Något jag kopplat ihop senare.

Lulligt inlägg. Jag är inte knäppo, lovar ;)

Kommentarer
Postat av: Vicky - mamma till Caspian

Jag vet hur det känns. Kan också komma på mig själv i vissa situationer där jag känner att jag varit med om precis samma grej och får tillbaka blickar.
Och gårdagens sysslor?! Ja du...va tusan gjorde jag då?!
Hehe!

2014-07-09 @ 23:02:43
URL: http://www.pixiw.se
Postat av: Jennica

Hej, vad kul att du har hittat till mig! Jag har suttit här och läst lite hos dig och vilken söt liten tjej du har! :) Underbara ögon!

Hoppas att vi hörs igen!
Kram Jennica

2014-07-10 @ 09:12:09
URL: http://jennicasblogg.blogspot.com
Postat av: Emelie - Lever drömmen i Paris!

Haha, wow, vad häftigt! Tyvärr kan jag inte alls identifiera mig med det där, Men hade inte sagt nej, för det låter som en otrolig förmåga att ha.. :)

Måste förresten säga att det var sjutjuttsingen till liv du skapat dig! Jisses, vad jag är imponerad. Följa och uppnå drömmeni London, verkligen. Grattis, och cred!

Svar: Haha jaa :) det är kul och intressant tycker jag!Åhh tack snälla <3 glad jag blir att höra!! Man glömmer, ironiskt nog, av ibland haha. ;)
Kramar!
Trees

2014-07-10 @ 09:45:57
URL: http://sockerskrin.blogspot.se
Postat av: Helena

Åhh vilken fin blogg du har och vilka underbara kreativa foton du tar! Det syns att du är en tänkare och väldigt kreativ!

Svar: Åh tack snälla fina du <3
Trees

2014-07-10 @ 15:13:15
Postat av: Karin

Jag har levt förr.

2014-07-10 @ 15:29:21


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...