Lazy saturday, home with family

Det har vart en lugn dag här hemma med lilla familjen! Jag har pratat extra mycket svenska med Dollan. Liksom pratat svenska med Olivia även när Alok vart där. Han förstår nästan allt jag säger, och även han pratar svenska med henne ibland. :) Vi har busat och lekt (ja till och med sovit tillsammans allihopa) ♥

Nu ska Alok laga något sa han. Lite kul med denna mannen för han säger alla maträtter på Indiska och tror att jag ska fatta. "Tonight I'm gonna make aloochallo(?)".
....- Aaa, det blir nog gott.

Amen om jag ville säga typ "potatisgratäng" så hade jag ju försökt översätta det iallafall? Haha.
Vet inte om jag ska säga "men will be men" eller "Alok will be Alok" =)

Aja, jag lär nog se vad det blir tillslut! 

This was surely the most scrumptious salad I've ever made!
I always pour a splash of extra virgin olive oil and apple cider vinegar in my salads as well. Yum!
(+ himalayan salt and black pepper)

Kommentarer


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...