Julklappskalender..?

Jag måste nog säga att jag har lite svårt för dessa julklappskalendrar jag ser överallt.
Inte för att det inte gör barnen glada, för det gör det förmodligen!! För stunden.
Men jag tror (rätt så hårt) på att barn i 2-3års åldern inte rikigt ser värdet i att få småsaker sådär varje dag. För jag kan tänka mig att på själva julafton -får dem mycket mer och även dyrare paket också? 

Det blir ju sååå materialistiskt.

Jag låter kanske tråkig i mångas ögon, men jag skulle mycket hellre föredra något sånt här!! 
Där man finner lyckan i det 'lilla'. Den fina, mysiga nedräkningen. Det behöver inte alltid vara något man FÅR utan något man GÖR. Tillsammans. Jag hade mer än gärna gjort detta med Olivia varje dag under hela december. Detta konseptet hade hon nog till och med förstått. Det borde inte handla om att få och få och få, hela tiden.

Nu har jag säkert ett par läsare eller tre som kör med julklappskalendrar till sina 2åringar. ^^
Jaja! Jag gillar er ändå.
 
Den håller dessutom i flera ååår :)

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

vi har en adventspyssel kalender, varje advent blir det massa pyssel (då varje dag blivit för mycket för stackars au pairen) ^^

Svar: Mysigt! :) Jamen är det pyssel -som i hela bordet fullt, så låter det rimligt ;)När blir du ensam i huset?
Trees

2014-12-03 @ 08:40:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

svar: jag är ensam från lunch den 20e till runt den 5e januari :3

2014-12-03 @ 10:27:50
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag håller med dig! Det behövs inte en ny liten pryl varje dag. Det räcker med julklapparna på julafton.

2014-12-03 @ 22:08:46
Postat av: Mikaela

Jag håller med dig. Konsumtionshetsen i samhället blir bara värre och värre...

2014-12-04 @ 21:02:50
URL: http://bympv.blogg.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...