Helgen före dopparedan

Idag har jag och lillan haft trädgårdsarbetare här hemma.
Och nu på eftermiddagen har vi ett städteam som städar mattor och badrummet. 
Perfekt! Och synd att man slapp julstäda själv. ;)

Hah! Njaa.
Jag har sagt till Alok att jag hellre städar själv. Många gånger. Och det har jag gjort också. Det känns bättre i hjärtat på något sätt.
Iår har vi så MYCKET vi måste städa och fixa - inklusive måla om taken, så jag gick med på att ta hem städteam! Jag måste säga att det är väldigt skönt att slippa beta av några av rummen och att faktiskt släppa kontrollen.
Trädgården har vi haft killar som gjort genom åren, men på vår/sommar har jag gjort den själv.
Jag tycker väl bara att "det är väl klart att man gör det själv!?" 
 
Kulturkrock! I Sverige tar vi inte hjälp till någonting och på andra platser i världen tar man hjälp till nästan allting. Men tror ni inte att det är vad som gör många av oss svenskar till kontrollfreak?!? :))

När jag var i Indien ville jag inte att familjens hembiträde skulle tvätta mina kläder. Jag satte mig ute, ibland brevid henne och ibland efter henne, och tog min tvätt själv.
Det var ju absolut inget emot tjejen utan ett rent och skärt kontrollbehov. ^^ 

Nu har jag iallafall släppt kontrollen här hemma.. och det var vad jag ville komma fram till. ;)
Och det blir nog rent ändå!

 
Imorgon ska vi ut på en exciting 'Sunday funday' :) 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Speciellt när det inte kostar så mycket heller! Tror vi betalar 9 i timmen. Hela huset går på ca 3 timmar, så 300 spänn för a a allt julstök? Taget. :3

Svar: Haha jaa precis! 8 betalar vi här. Väldigt smidigt!! ;)
Trees

2014-12-20 @ 20:19:16
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Helena

Alltså... jag har skrivit det förut men åhh vilka fina bilder du jämt tar!! Det är något speciellt med dem!

Svar: Tack snälla helena!! :) Blir jätteglad. Kramar på dig!
Trees

2014-12-21 @ 11:31:25
Postat av: Ida Nilsson

Vilken sö dotter du har!

2014-12-21 @ 13:32:43
URL: http://idacnilssons.blogg.se/
Postat av: fia

Andra inlägget jag läser om i dag om städhjälp... och jag får nog krypa till korset och erkänna att det skulle vara såååå skönt med lite hjälp i blan d .
Hm detta med kontroll har jag inte tänkt på .
kram .

Svar: Haha jaa, det ÄR faktiskt skönt!! Man har ju så himla mycket annat att stå i, iallafall såhär vid juletid :) Nää, men det kan nog ligga något i det va..? ;)
Trees

2014-12-21 @ 13:42:09
URL: http://fiasdrommar.blogg.se
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Så fint :-)

2014-12-21 @ 20:36:55
URL: http://madelein.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...