Sista rundan frågor

Hur gammal är du och vart i Sverige kommer du ifrån? 
24 år och kommer från Göteborg :) 

Hur skulle du beskriva dig själv? Och om till exempel Alok/en förälder/en vän skulle beskriva dig, skulle det låta likadant?
Rolig fråga ;)Jag är väldigt spontan. Älskar att prata och lyssna på människor. Jag är envis som en tjur. Jag är väldigt öppen om ALLT och gillar när jag får det tillbaka! Jag är ärlig, driven och blir lätt uttråkad. Jag ser det positiva i saker (och småsaker) även om omgivningen förfaller. →Att göra mig glad kan vara att gå till ICA med mig. ^^ Jag är social men kan ibland gå in i en blyg-zone om jag känner att jag tex. inte passar in.

Jag frågade en kompis för skojskull om hon kunde beskriva mig, hon sa såhär. Emma bäckman:
Trees är en tjej som man vet finns där och lyssnar när helst man behöver de. Spelar ingen roll om man inte träffats på flera dagar eller år! Hon får mig alltid att skratta och lika nära Trees har till ett skratt lika nära har hon kudden om sömnen helt plötsligt skulle slå till! Trees kan få de konstigaste idéerna men hon skiter fullständigt i vad andra tycker och kör sitt egna race! Bära eller brista, man vet inte om det kommer funka innan man har prövat. Och våga prova de gör hon!
 
Favoritbloggar??
Jag läser fler men här är några:
http://lovetaza.com/ - Den familjen alltså!
http://www.littlegreenshedblog.co.uk/ - Drömmer mig bort i hennes bilder.
http://hemmagjord.blogg.se/ - Hennes hemmagjorda grejer är fenomenala!
http://blogg.alltforforaldrar.se/jennybenny/ Verkar vara en sån fin mamma!
http://febbs.se/ - Inspirerande tjej, som jag förövrigt träffade i helgen ehehe :D
 
Är Alok född i England? 
Nej han kom till London 2005 för studier!
 
Hur hamnade du utanför Sveriges gränser, o hur bor ni? 
Jag ville resa själv efter gymnasiet. Och efter några rundor i Europa hamnade jag i London, igen. Gillade det här och ville tillbaka för att försöka jobba med event.
Vi bor i ett houseshare. Jag, A och O har hela nedervåningen (3 stora rum) och 4 kompisar bor där uppe, i 3 rum. Vi delar 2 toaletter, ett stort kök, hall, garage och en trädgård! :) 
 
Är det svårt att hitta jobb där? 
Det är verkligen jättelätt att hitta jobb här! Det finns alltid jobb i London. Kontakter är ett stort plus dock!
Så flyttar ni hit nångång är det bara att maila :D

Detta var jobb jag hittade online. Promoter ↑ &  Fotbolls arena ↓
 
Om du skulle vara ett djur, vilket djur hade du i så fall varit? 
En fjäril? Tänk er hur lycklig och fri han måste känna sig när han bryter sig ur larvbubblan? ;)
 
Favorit affärer?
Bershka är min nya favorit! :)
 
Jag vill veta ALLT om din syn på barnuppfostran.
Hehhe, stor fråga. Jag tror på att man ska prata och förstå sitt barn. Prata istället för att skrika. Jag tror att om man skriker och överröstar, så för det en längre bort ifrån barnet, då barnet känner sig oförstådd och ensam etc. Ge massa kärlek, på alla sätt. Prata, intressera sig, umgås och kramas. Ge h*n din tid. Jag låter inte henne ta över huset eller vara boss, men jag frågar henne vad hon vill. - Om hon tillexempel vill ha gurka eller morot till maten, röda eller svarta skor, cykla eller ta vagnen till Tesco. Jag tror att när dom får vara med att bestämma (SMÅsaker) - så bygger man på deras självkänsla/självförtroende. Jag är väldigt mån om att hon ska ha ett gott sådant, då min egen självkänsla var mindre bra som liten.
 
Har du & Alok samma syn på barnuppfostran? 
Njaaaa. Det har vi inte riktigt, vilket var ganska väntat då vi kommer från såpass olika bakgrunder.
Som jag skrev ovan så tror jag att man ska prata och förstå, medan A är lite strängare. Jag vill inte måla ut honom här men, vi har delvis(!) olika syn ja.
 
Hur får ni ekonomin att gå runt? Får du mammapenning osv eller hur funkar det in UK?:)
Alok jobbar som manager på event. Har en bra lön, lite varierande, samt eget eventföretag!
Jag fick mammapeng i 6 månader: runt 6.500 kronor/mån. Jag jobbar lite här och där när tiden finns - vilket ger oss lite extra. :)
 
PS. Rebecca, dina frågor (låånga frågor, haha) svarar jag inne på kommentarsfältet snart! :) Alok blev helt till sig av dom! JAG KÄNNER IGEN MIG TREES ropade han. Lol :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men GULLE!! <3 back at ya!! :*

Svar: <3 :***
Trees

2014-08-19 @ 04:30:53
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/Jennybenny
Postat av: Malin

Helt rätt fotbollslag ;) Chelsea!
Btw. Ska flytta tillbaka till vår kära hemstad Göteborg om mindre än 4 veckor! :)

2014-08-19 @ 11:26:53
URL: http://www.nattstad.se/missLVlondon/
Postat av: Rebecca

Ser fram emot svaren, skönt att man inte är den enda som känner så iaf :D haha

2014-08-19 @ 18:50:09


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...