Första rundans svar!

Jag & lillan i sverige 2012! (Ringarna under ögonen är chanel) ;) 
 
Har ni några som helst planer på att flytta till Sverige i framtien? 
Vi har pratat om det, men vi får se vart det leder och isåfall när. Jag vill det mer än Alok, vilket är förståeligt. 

Har du stor familj/släkt "hemma" i Sverige? 
Jag har två lillasystrar och skilda föräldrar med nya respektive sedan länge tillbaka. Mammas släkt är stor, med en ännu större bunt släkt i Usa(Thrinidad). Pappas sida är stor men vi har aldrig träffat dem. Har massa kusiner jag inte ens vet namnen på. Kanske är du en av dem? ;) 
 
Vill du ha fler barn i framtiden? 
Jaaaa det vill jag :)
 
Vad gick du för linje i gymnasiet? 
Grafisk design. (var inte jätteduktig lol) alla bara skrattade när jag redovisade mina grejer. Försökte leta upp exempel men hittar det inte!! ^^ Visar det om jag hittar det nångång!
 
Varför och när började du blogga? 
Jag började blogga på "tjejsajten' 2006 och blev besatt. Bytte till blogg.se 2008, så jag är veteran! ;) 

Din dotter är otroligt söt, pratar hon mest svenska eller engelska? 
Tack snälla ♥ Hon pratar mest engelska men förstår all svenska också. 
 
Hur lång är du? 
161 cm

Vad är det bästa i matväg i England? 
Hehe, är inte så förtjust i brittisk mat. Dem har inget over the top tycker jag. Men hemmagjord "Sunday roast" får det nog bli. Eller pulled pork!
 
Ser du också skillnad på svenskar/norrmän/engelsmän osv på t ex på tunnelbanan? :p
Jaaa, det är väldigt lätt att se faktiskt! :) Du också?
 
Vad utmärker svenskar när de är i London??
Kläderna! Svenskarna är ju -no surprise- väldigt up to date om man jämför med den alldaglige britten. Det är väl också på sättet dem tittar (samt inte tittar haha). Det är hela looken.

Vill du vara engelsman eller svensk som bor i London?
Om jag förstår det rätt, så vill jag vara svensk! Alltid! Vi har en nice klang på det ;)
 
Drömresemål och varför?
En bilresa genom USA! Jag vill till californien, seattle, arizona, chicago, kansas city, och miami. Fråga inte varför just dit, it's all in the head ;) 
 
Om du inte kunde misslyckas- vad skulle du göra?
Bota alla sjukdomar! Skulle också skopa upp alla hemlösa barn och placera ut dom i fina hem. Hade förmodligen jobbat som wedding planner också, hehhee.
 
Vad gillar du mest med England? Och vad är mindre bra? 
När någon frågar detta så är det svårt att säga vad jag gillar. Det är hela känslan jag gillar. Utelivet, människorna, språket(dialekten), det sociala publivet, shoppingen, byggnaderna, ekologiska utbudet, 24/7 av allting, home delivery m.m. 
London gillar jag mindre för att det är så himla mycket bilar överallt. Vägar och bilar, thats it. Jag vill ha mer natur och cykel/gångvägar utan avgas. Och standarden på hus/boenden är jag rätt trött på nu. För 15.000/mån får man INTE det bästa.

Är du och Alok gifta? 
Förlovade.

Hur träffades ni? 
Ska göra ett separat inlägg om detta. :) 

Talar du engelska obehindrat? 
Jag får höra att min dialekt är "really good" ute och på jobb. Men jag hittar inte alltid alla ord när jag behöver dom. Blir bättre och bättre dock :) Jag ska läsa distanskurs i avancerad engelska i höst!

Vad tycker du är svårast när det gäller barnuppfostran? 
Hm svårast... Tålamod är väl nyckelordet tror jag. Och förståelse. Sålänge man håller sitt tålamod under kontroll (och lyssnar) så är det inte sådär jäääättesvårt. "Barnuppfostran" är ett stort ord så jag vet inte vad jag ska svara riktigt. Tålamod!! :)
 
 
Nu ska vi på resturang så det får bli mer imorgon!! Kul med så många frågor hörrniiii :D Helt plötsligt känns det som att jag skriver till någon, istället för en vit internetvägg hehh!

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

neeej, missade jag din frågestnd HAHA? </3

Svar: haha!! Ääääh ;)
Trees

2014-08-18 @ 15:35:25
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Malin

Känner igen den frågan när man ska skriva "det bästa med England". Är som du att jag vet inte vad jag ska skriva "ALLT ÄR BRA MED ENGLAND!" för mig så finns det inga fel med England förutom som du sa att kanske lite mycket avgaser men allt annat är underbart :D England är ett drömland <3

2014-08-19 @ 11:33:28
URL: http://www.nattstad.se/misslvlondon/
Postat av: Josefine Söderberg

Oj så söt bild!

Svar: <3<3
Trees

2014-08-19 @ 13:11:27
URL: http://billstattoos.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...