En mixed tanke :)

Jag är så himla nyfiken på hur vår lilla tjej ser ut... vilken hy, hår och ögonfärg hon kommer att få!
Det sägs ju att de mörka generna dominerar. Men kan någon då säga varför jag ser ut som jag gör när min mormor ser ut såhär...

Haha, lite komiskt! Jag vet, ser jätteglad ut... men ni vet ju hur cool man var förr. ;)

Nä, det kan bli hur som helst. Min yngsta syster var ju till och med RÖDhårig! Jag tycker det är himla fint med mörkare hy, så vår bebis får mer än gärna ta pappas gener ;) Alok tror hon blir brunhårig, & det tippar jag nog också på! Med bruna ögon.

Mormor är från Thrinidad. Ni vet, karibien. Även så min mor. Fast det syns inte!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lova att visa en bild på miraklet när du känner att tiden är inne!

2012-03-07 @ 13:19:11
URL: http://butterflykisses.blogg.se/
Postat av: Josefine - Blivande au pair i USA

Något du kan vara säker på iaf är att hon kommer va världens sötaste :)

2012-03-07 @ 13:40:08
URL: http://aupairjosse.blogg.se/
Postat av: Malin - MalinBelle.com

Gud vad konstigt egentligen att du inte har fått någon brun hy om din mormor är från Thrinidad! Fast det kan ju som du skrev bli hur som helst, men jag tror det beror på att någon av föräldrarna har starkare gener än den andre och då får barnet fler gener från den föräldern. Då hade förmodligen din pappa starkare gener och därför blev du vit. Fascinerande faktiskt att din mormor är mörkhyad men du är vit! :) Det visar ju verkligen att det kan bli hur som helst, men jag tror det vanligaste är att barnet brukar bli mulatt om pappan/mamman är mörkhyad och den andre föräldern vit så jag tror det är det du kan förvänta dig. :)

2012-03-07 @ 13:42:53
URL: http://MalinBelle.com
Postat av: Mona

Åh vad spännande det är när man tänker på hur den lilla i magen ser ut!

Jag väntar mitt andra barn, är i vecka 35. Jag är mulatt och barnens pappa vit. Vårt första barn är ljus med ljusbrunt afro. Vi får se vad nästa får för utseende!



Dessutom är min lillebror (vi är "halvsyskon") 50% ifrån trinidad! Har varit där själv 2 gånger. UNDERBAR ö! Och fler gånger blir det. Har du varit där?



Och du, att det inte syns att din mamma är ifrån trinidad var ju lite konstigt.. för i trinidad ser ju alla ut precis lite hur som! Många indier, asiater, vita och svarta :)

Kram från en ny läsare

2012-03-07 @ 15:53:56
Postat av: Jenny

vår dotter blev brunhårig. Så vem vet :) (pappan=brun hy) väntar på spänning tills din lilla kommit till världen.

2012-03-07 @ 16:42:38
Postat av: Jenny - mammaliv i NYC

Spännande! :)

2012-03-07 @ 16:46:34
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det verkligen din riktiga mormor? :P HELT säker?

Du vet, det finns tiotal tillfällen och anledningar till varför det inte är din biologiska mormor. Väldigt många lever ju med en pappa eller tom mamma som inte är deras biologiska.

2012-03-07 @ 16:51:14
Postat av: January Adams

attans, jag har precis glömt bort hur man kollar vad sannolikheten blir, alltså vad som är störst chans att det blir. Släkte genom släkte :/ det var något med att en gen kan ligga gömd i flera generationer och sedan komma fram igen... :p

2012-03-07 @ 17:02:06
URL: http://englishhorrorstory.tumblr.com
Postat av: Carro

Haha men shit! Man tror ju verkligen att du skulle ha vart mörkare i hyn om din mormor är så mörk. Otroligt hur kroppen funkar ibland..:) bra blogg föressten!:) följer med spänning!

2012-03-07 @ 17:34:19
URL: http://eniloracs.devote.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...