What to fucking do???

Har vart på Starbucks och ätit panini med Evelina. På exakt samma ställe där vi satt för ett år sen, och jag fick samtalet från Monaco som sa att jag fick nannyjobbet där. Ett år har gått och hade någon sagt till mig då vad som skulle hända inom det kommande året så hade jag bara skrattat.

Men när jag tänker på det nu så skrattar jag ändå, för jag kan nog inte bli lyckligare med min tillvaro. Jo, ett ställe jag kan kalla hem, där alla pratar engelska. Men det kommer snart. :) Lite jobbigt när folk inte pratar engelska här. Man känner sig jävligt ensam, fast man inte är det.

Jag hade till exempel ALDRIG pratat svenska om det fanns en person i samma umgänge som inte kunde svenska? Det är respektlöst? Till och med pinsamt? Alla kan ju engelska? Jag liksom bara står där och kollar upp i taket när alla pratar och skrattar (högt som fan) Jag kokar innuti i vissa situationer. Men alla är la olika.

Vad tycker ni? Hade vart jättehärligt att höra vad Ni tycker för jag mår väldigt dåligt av detta.
(aa dom vet hur jag känner)

Kommentarer
Postat av: Emilia

Du har helt rätt! Det är lite smått respektlöst att stänga ute en människa på det sättet. Taskigt! Jag tycker det är självklart att man pratar på engelska om någon i sällskapet inte förstår t.ex. svenska.

2011-10-24 @ 00:40:39
Postat av: felicia

att dom inte förstår de själva, där är problemet egentligen

2011-10-24 @ 09:48:20
Postat av: Olivia

Jag håller helt med dig, det är verkligen respektlöst att göra så.

2011-10-24 @ 10:32:50
URL: http://olivenpiven.blogg.se/
Postat av: Jessica

Sjukt respektlöst. Fast i triangeldramat engelska-franska-svenska i min bekantskapskrets blir det lätt att man gör det ändå. Sorrrry världen

2011-10-24 @ 11:00:06
URL: http://seashellsontheseashore.blogg.se/
Postat av: Ylva

Om man flyttar till London... borde man då inte förbereda sig på att prata engelska?! Okej om de man bor med pratar samma språk som en själv, då kan det ju vara skönt att känna sig som "hemma" med språket, men annars... bor man med olika nationaliteter ska man ju respektera det. Engelska förenar ju liksom folk, engelska är awesome!

2011-10-24 @ 14:39:15
URL: http://ylvwes.blogspot.com
Postat av: frida

Du vet vad jag tycker, och jag hoppas det löser sig snart då du förtjänar bäst! Puss på dig Trees!

2011-10-24 @ 18:48:47
URL: http://fridalindgren.blogg.se/
Postat av: Advokat Stockholm portal

Ja det är väl respektlöst. Men kan du inte tala engelska också? Eller talar dom ett annat språk än engelska och svenska?



-emmy

2011-10-24 @ 21:42:00
URL: http://www.advokatstockholm.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...