Flytta till London? #2



Några har frågat efter information om hur man ska/bör? gå till väga när man flyttar sitt liv till London - och HÄR har ni lite tips.

Så, rangordningen jag önskar att någon sa till mig innan jag flyttade hit, är:
1. Telefon
2. Boende
3. Bank
4. National Insurance number
5. Register with GP (doktor)

Banken fixar jag EFTER boendet bara för att banken kommer att kräva en adress från dig, dit dem ska skicka all information - bank details, internet banking, kontokort etc.
National insurance number och Register with GP fixar jag EFTER banken, eftersom dessa kräver proof of address, vilket du får via banken då de skickar hem alla uppgifter/kort till dig!! :)

På hostelet innan jag hittade mitt boende!
Hoppas ni som frågat, hajar vad jag babblar om ^ Det är inte så invecklat som det kan verka!
Annars är det bara att fråga igen :)
X gånger trettio!


Kommentarer
Postat av: Lovie

tacktacktack för checklista! Då vet man vad man ska ta sig till om ett år dårå ^^

x gånger trettioen tillbaka!

2010-10-20 @ 23:44:02
Postat av: Sandra

just ja, jag har inte anmält mig hos doktorn än. oops.

2010-10-20 @ 23:49:21
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Fattar ingenting!!...tur att jag inte ska göra denna procedur!!

2010-10-21 @ 00:18:47
Postat av: Trees

haha, säg mig mom varför är jag inte förvånad!!?;)

2010-10-21 @ 00:21:32
Postat av: lijah

sv: haha på känslan i magen innan utskjutsning & sen på massan!!

2010-10-21 @ 03:57:39
URL: http://unicornery.devote.se
Postat av: sofie

åh, taaack! men bara en till fråga, var skaffar man national insurance number? haha!

2010-10-21 @ 11:47:30
Postat av: Camille

Thanyou very much sweetie ! ☺

2010-10-21 @ 17:58:50
URL: http://camilleandthenoeudpap.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hallu. Banken vill inte öppna konto åt mig för att jag inte har proof of recidence. De godtar inte mitt kontrakt (au-pair kontrakt dock). De vill ha gas/el/vatten/lägenhetsräkning etc men det har jag ju inte i mitt namn. Något tips på hur jag skall gå tillväga? Plx :)

2010-11-29 @ 00:22:23
URL: http://sandrawettersten.blogg.se/
Postat av: jennifer,

hej.

jag förbereder mig inför en flytt till london under sommaren & undrar om du skulle ha lust att ge mig lite tips, kanske svara på några frågor & liknande?

jag känner att jag behöver all information jag kan få, så det hade verkligen varit uppskattat.

du får hemskt gärna maila mig, då det känns enklare än att kommentera fram & tillbaka via bloggar.



hittade just hit & blev himla förtjust i din blogg förresten.

2011-02-07 @ 02:11:53
URL: http://hellobenjamin.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...