Au pair tips! :)


Sånt här värmer ända in i brallan! Tack så mycket :D Kul att jag inspirerar dig till att åka iväg! Åk, det är vääldigt kul. Jag svarar här eftersom du inte lämnade nån länk..

Jag blev medlem på www.aupair.comwww.findaupair.com och www.aupair-world.net
Ja visst, det är ju alltid en risk när man söker familjer privat, men det är oftast lättare att få en familj, billigare att ta sig dit, och gå igenom papper, bättre lön, och bättre - dvs färre arbetstider!!

Jag råkade ut för en "spamfamilj", dvs en familj som lurar. Dem sa att dem bodde i England, där mamman hade cancer, och man skulle få över 20.000 i månaden. Ja, sånt som låter orimligt bör man kolla upp. Men det är bara en gång jag vart med om det!

Man pratar ju med familjen i telefon, skickar bilder och kanske vinkar i webcam! Man kan också låta sina föräldrar ringa upp familjen för att prata lite. Inget konstigt!


Så därför var jag inte rädd när jag åkte, jag visste till vilken familj jag skulle till. Jag blev till och med vän med dem på facebook innan jag åkte! Då blev jag ännu mindre rädd/nervös. Du kan ju även google-earth'a deras hus innan du åker, om du har tråkigt eller resfeber. ;)

Jädrar vilket långt inlägg.. amhen.


Kommentarer
Postat av: emelie

haha! det var inte stengolv, plastgolv xD men håller med om att det ser ut som stengolv på bilden :o

2010-02-09 @ 18:10:07
URL: http://emliah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur kom du på att den där "spam-familjen" lurade dig? :)

2010-02-09 @ 18:12:55
Postat av: Annie

låter verkligen grymt kul!lönar det sig med pengarna du tjänar där?, eller blir det liksom plus minus noll (med resa dit o hem, mat och sånt) om du fattar... :):)

2010-02-09 @ 21:22:34
URL: http://anniieeriksson.blogg.se/
Postat av: Amee

Den där "spam-familjen" har kontaktat mig med! Man förstår direkt att det är skumt när man ser lönen liksom xD Och den groteska bilden på "mammans" hals! Huva!

2010-02-09 @ 21:46:03
URL: http://ameesliv.blogg.se/
Postat av: Martina

Bra inlägg tycker jag!

2010-02-14 @ 10:37:00
URL: http://mistermartina.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...