Every day is a decision


Åhå, okej då.. ^^

Sömnparalys kan man googla lätt! Vet inte riktigt hur jag ska förklara utan att det blir en novell.
Men vaknar iallafall av att man inte kan röra sig. Eller så sker det när man håller på att somna. Fakta säger även att man får hallusinationer när detta sker men jag tror inte ett dugg på det. Jag vet att det är döda människor jag ser och hör.

Jag känner i min kropp om någon är i rummet genom att det börjar vibrera i min kropp. (Detta syns inte utanpå) OM jag vill spinna vidare på det, så slappnar jag av jättemycket och då försvinner min känsel. FORTFARANDE VAKEN och har full kontroll över situationen. Ögonen är det enda jag kan röra. Och när jag är fullt avslappnad utan att ha en enda känsel i hela kroppen, (som förlamad) så både ser och hör jag (oftast) EN människa.
 
1. En gång låg jag hemma för mensvärk och vid ett tillfälle vaknar jag upp i en sömnparalys. JAG ÄR ALLTSÅ VAKEN. Då ser jag en skugga i väggen. Efter några sekunder ser jag min gammel faster som bor i Norge. Hon går fram och tillbaka och tittar på krukväxterna mamma har satt vid fönstret. Jag får lite panik, för det känns som att jag inte kan andas, men så tittar jag ner på mitt bröst och ser att min bröstkorg åker upp och ner. JAG ÄR VAKEN och vid liv. ^^
När jag efter några sekunder kan röra mig igen så måste jag hämta andan en aning. Jag fortsätter att titta på tv och när mamma kommer hem så berättar jag om insidenten. Då svarar hon: "OOj, ja har glömt att berätta, Tant Ingrid gick bort för två dagar sedan". Okeej, hehheheh det förklarar saken!

2. Innan jag åkte till Monaco låg jag i sängen och skulle sova. Jag känner hur det börjar vibrera i kroppen och jag väljer att slappna av för att se vad det är. Då kommer det en man som säger såhär FLERA gånger: "Du lider av......" "Du lider av....." (Jag hör bara 'den döda' till 100% om jag är riktigt avslappnad, vilket inte händer så ofta för det är läskigt att se nåogn som egentligen inte "borde" vara i mittt rum). Men NÄR jag ser och hör dem så hör & ser jag dem lika klart som om min mamma skulle stå brevid mig o prata. Iallafall så tänkte jag inte mer på vad han sa.

När jag kom ner till Monaco så blev jag värre & värre så min aupair mamma tog mig till en doktor.
Och vet ni vad läkaren säger?? EXAKT samma sak som den döda mannen sa till mig den natten.
Lite sjukt! Jag fick äta medicin i 10 dagar.

Jag har många insidenter som dessa, men det får räcka just nu!
Har ni vart med om nåt liknande? :)


Kommentarer
Postat av: Em

Spännande! Måste vara läskigt. Jag har haft sömparalys, tror det var det iaf, en gång. Men då såg och hörde jag inget. Jag kunde inte röra mig och det kändes som om det var nåt på ryggen och det kändes obehaglig. Kanske för att jag inte kunde röra mig eller för att det var nåt annat vet jag inte.



Skriv gärna mer om övernaturliga saker om du vill dela med dig och kan! Det är intressant.

2010-08-07 @ 17:46:50
Postat av: Mikaela O

Det här kanske inte intresserar någon men kan vara kul att berätta. Jag får ofta sömnparalyser. Har dock aldrig testat att slappna av riktigt ordetligt då jg tycker att det är fruktansvärt läskigt, jag får mer panik. Ibland känns det som om jag inte andas under en minut.



I alla fall skulle berätta om händelsen. jag var på rhodos och ligger bredvid min kompis och ska somna (sömnparalyserna jag får får jag oftast precis innan jag ska somna). Jag känner i alla fall att jag inte kan röra mig, det är som om man drömmer men vet att man är vaken.jag får panik (som vanligt) och försöker tänka ut hur jag på lättaste sättet ska kunna få min kompis som fortfarande ligger vaken bredvid (jag hör att hon inte somnat än) att väcka mig. Så jag börjar andas högt och snabbt, då uppenbarar sig en flicka med svart hår (påminner om the ring tjejen) och tar tag i min arm något så fruktansvärt att det svider. Typ som om hon säger "sluta med det där". Jag slutar och så försvinner flickan, då fortätter jag och flickan kommer igen. Efter några minuter förstår min kompis att något är fel så hon hostar till vilket gör att jag vaknar till. Hela min arm har domnat bort och det pulserar där "flickan" tagit tag i min arm under sömnparalysen. Efter den incidenten sov jag inte ensam på två veckor, för det var första gången jag verkligen kände av att något var fel. riktigt läskigt.



Ibland händer dock ingenting. Men oftast känns det som om lungorna pressas och att man inte kan andas. Jag brukar kuna kisa med ögonen och se lite, men armar och ben är helt förlamade.



Hoppas detta inte tröttade ut någon, haha.

2010-08-07 @ 20:02:48
URL: http://mikz.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Usch, vad läskigt! Jag har dock inte varit med om sömnparalyser, men det låter fan som det mest obehagliga. Att inte kunna röra sig.

Väldigt intressant, skriv mer om det nu :)

2010-08-07 @ 20:11:10
URL: http://kaisamimmi.blogg.se/
Postat av: LaLizita

Men gode min gud, vad är detta?! Så himla läskigt!! :S Men jag tycker det är skitintressant. Förstår bara inte hur det kan vara möjligt och varför det bara drabbar vissa. Jag vill också vara med om det nån gång :) Fast det låter ju som sagt inte jättekul. Men jag skulle vilja att min farfar kom och pratade med mig :)

2010-08-07 @ 21:37:05
URL: http://lalizita.blogg.se/
Postat av: Sandra

skulle vi somna när vi läste?! var ju sjukt spännande och läskigt :| jag tror på sånt där och brukar känna av något då och då, men har aldrig haft en sömnparalys... vill på ett sätt ha det, men ändå inte.. skulle vara hel galet rädd tror jag men det hade varit häftigt ändå :o

2010-08-07 @ 23:38:14
URL: http://pfauz.blogg.se/
Postat av: Olivia

Det låter sjukt spännande!

2010-08-09 @ 19:30:52
URL: http://olivenpiven.blogg.se/
Postat av: Josefine

När får vi reda på mer om dina sömnparalyser? :)

2011-01-06 @ 19:12:42


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...