Fråga - Svar


Fråga: Hejsan, jag ska fara till London som au pair snart och jag undrar om man måste kunna skitmycket engelska för att kunna leva där? för då är jag köörd. Sen vad var sämst/bäst med london? :D

Hej, vart i London ska du?:) Nej du måste såklart inte vara grym på engelska. Jag antar att du kan basic-engelska från skolan och det klarar du dig på. Sen är det ju alltid roligare att kunna mer, men du kommer lära dig med tiden som du är där! :) Bästa med london är enligt mig nästan allting; människorna, miljön, kulturen, nattlivet, shoppingen, alla olika stilar, storstaden, etc. 'Sämsta' är nog att det ibland känns fööör stort. Och att natt-tåg/tube-systemet inte är det bästa! Du får ta buss hem om du ska hem senare än 00:00, vilket kan ta några timmar. Och att dem inte har gott lösgodis. :P

Ett tips är att ta med dig det du är besatt av -i matväg- från Sverige. ;) Min darling Angelina är besatt av korv, så när vi bodde där, vet jag inte hur många gånger hon tjatade om hur hon önskade att hon smaskade på en svensk korv, haha!

Kommentarer
Postat av: Angelina

hahahahaha, i <3 svennekorv!

åh, hampton court palace. så bra dag det var! halloween, eller hur? ahh. miss you din snork <3<3<3

2010-04-07 @ 13:34:36
URL: http://bbittersweet.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack för svaret :D Jag ska till Richmond :)

2010-04-12 @ 14:08:22


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...