Skogslek och härliga barn

Imorse packade vi en matsäck och åkte till marble hill park. Dem har en del skogsparti där som är väldigt mysiga att låta barnen springa runt i. Och själv gå i, ska naturfilosofen tillägga. Vi mötte upp gamla kompisar som vi inte träffat på länge och vandrade runt i några timmar. 
 
Påväg hem stannade vi till på lekplatsen för att jag helt enkelt inte bara kan gå igenom den. Det blir alldeles för många tårar och lång-långa tjat.
Efter en stund, för att kunna gå hem utan gråt, sa jag till Olivia (på svenska) att jag måste gå på toa och därför måste vi hem. Snabbt.
Då ropar hon till sin något äldre kompis hon nyss träffat - "I will be back, my mummy needs to go home and poo". HAH!! Den ungen sprang fortare än fortast till sin mamma. Som om hon blev rädd!
Undra vad hon sa till sin mamma...... Lol. Vi försvann fort (och skrattandes) därifrån.
 
Nu sover barnen. Jag har fått byta alla sängkläder i dubbelsängen och i vår superkingsize då vi har haft två olyckor. PHU! Man behöver inget gym när man har barn. Om det var någon som försökte gå ner i vikt menar jag. Tips! ;)

Olivia påminner så om mig som liten här.. blev änna tvungen att lägga upp den också :)
 
När vi går ut letar hon ALLTID upp ETT löv och en pinne, och går vidare. Haha! Samma idag, såklart.

Inne i buskarna ramlade Ellora och fick en pinne under ögat. Sååå glad att den inte kom i själva ögat. 
Jag la henne i vagnen efter lite gråt och sa "vill ellora gosa?", och detta var vad hon gjorde då.
Sötaste ungen!!
 
 
Trots att jag egentligen behöver SOVA så ska jag titta på ett stycke serie och äta toblerone nu. 
OBS. Tillhör inte tipset ovan. Hehe :)
 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Men vad kul att "hitta" din blogg igen efter typ 2 år?! Följde den slaviskt ett tag (no stalker) och längtar alltid tillbaka till tiden som au pair när jag tittar förbi. Är själv typ usel på att blogga nu för tiden, hehe. Ha en awesome dag! :)

2017-07-26 @ 12:38:41
URL: http://ylvwes.blogg.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...