Sweet beginnings

The most precious gift we can offer others is our presence - Thich Nhat Hanh. 

 
Den 3e maj klockan 16:25 föddes hon. Vår EFTERLÄNGTADE lilla björnunge. Vår andra dotter. Känslan av att få upp henne på bröstet går inte att förklara. Inte heller att få ta med henne hem. Och hon doftar.. heavenly!
 

Jag har lipat i omgångar och får fortfarande gråtattacker ibland när jag tittar på henne. Eller när jag tittar på Olivia och henne tillsammans. Tänk att denna lilla människa har legat i min mage. Japp, man blir lika förundrad varje gång, hehe. Hon är så himla liten, även om huvudet hennes ser megastort ut på bilderna hah! Svårt att fota proportion när huvudet i jämförelse faktiskt är större än resten av den lilla kroppen.

Jag andas in varenda minut. När vi ammar tillexempel, är det bara hon och jag. Just nu. Jag kan inte titta mig mätt. Det känns fortfarande lite(mycket) som en dröm. Kanske för att hon var så efterlängtad, när vi i över två år har vi fantiserat, pratat och önskat oss en till liten plutt. Oså kom hon äntligen, lilla Luna Ellora. Så självklar.



Förlossningen var Hell. Vid ett tillfälle under krystvärkarna kände jag att ''dör jag nu, så är det okej''. HEH???
Så kände jag inte med Olivias förlossning även om den var myyyycket längre.
Alltså denna var fruktansvärd! Efter ett tag försökte jag tänka ''Okej DONT fight the pain. Bara känn den!"
Den påhittade mother-earth vegan ala all-natural-tanken funkade (hör och häpna) INTE. Haha. Helt olidligt.

Jag krystade i över 3 timmar. Active labour. Jag skriver inte en detaljerad förlossningsberättelse här denna gången. Vill inte "gå igenom den" igen. Jag använde mig iallafall av lustgas (inte under krystningarna). Oså lite bad. Behövde inte sy. Ifrån första riktiga värken tog det ungefär 15 timmar. (Olivias tog 36).
Vi fick stanna över natten. ///

Olivias reaktion när vi kom hem dagen efter var oslagbar. ♥ Hon visste inte att det var dags för bebis att titta ut, så vi kom hem, smög in till soffan och ropade in henne. Hennes ansiktsuttryck sa "chock", "jätteglad" & "blyg" på 2 sekunder. Glömmer det aldrig. Hon ÄLSKAR lilla lillasyster och säger det minst 5-10 gånger om dagen. Hon pussar, klappar och läser bok för henne jämt. :)
 


Innan hemfärd, dagen efter.
 
Hon ser nästan precis ut som Olivia gjorde som nyfödd. Lite olika näsa bara :) 

 
Bilder ifrån själva förlossningen finns inte. Alok var min hjälte under hela förloppet. Utan hans stöd, pepp och muskler(!) hade jag nog permanent tuppat av.

Tänk att en stund i så mycket smärta, kan vara en av de absolut finaste stunderna i livet. 
LYCKA!!! ♥

Kommentarer
Postat av: Katarina P

Åh, hon är underbar! De är underbara tillsammans! Stort grattis!

Svar: TACK sa mycket :D Kramar till dig!
Trees

2016-05-31 @ 00:25:02
Postat av: Tove

Åh, hon är ju så fin! Blir allt lite bebissugen :))

Svar: :D Åhh jaa.. det ar nastan oundvikligt nar man ser bebisbilder! :) Funderar ni pa fler??
Trees

2016-05-31 @ 09:01:23
URL: http://nouw.com/tovelarsson
Postat av: Aida

Wow grattis! Har läst din blogg till och från i snart kanske 8 år?! Aldrig kommenterat men alltid blivit road. Är själv gravid nu med min första och blev så glad av ditt inlägg (obs inte så peppad av smärtbiten). Ville bara lämna ett grattis och ett kör hårt!

Svar: Alltsa 8 AR!! Haha! Kanns sjukt.. och att man ens bloggat sa lange!? Sa roligt att du fortfarande kikar in ibland :) Stor kram!
Trees

2016-05-31 @ 11:11:08
Postat av: Jossan

Grattis till nya flickan! Så himla söt är hon, storasyster också förstås! :)

Svar: Tack fina!! :*
Trees

2016-05-31 @ 16:42:14
URL: http://xenomorphs.se
Postat av: Daniella 🌙

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️!

Svar: <3<3<3
Trees

2016-05-31 @ 18:39:36
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vilket underbart fint namn!! Älskar Luna, och Ellora har jag inte hört tidigare men det passade ju SÅ bra ihop! Stort grattis!!

Svar: Åh tack snalla :D KRAM!
Trees

2016-06-02 @ 22:22:13


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...