if we ever met again, i'm sure it would be with a different eye.

Vi sa upp lägenheten för 2 månader sedan och har sedan dess letat nytt. Vi har 3 veckor på oss nu, från och med idag. Det känns som att jag skrev om detta igår, eftersom vi flyttade in i vårt nuvarande hem förra juli... men att hitta hus/lägenhet här är inte alltid det lättaste. Antingen är det mögel, (jag känner det dock på lukten direkt och slösar ingen mer tid på att titta runt). - Eller så ligger lägenheten på andra/tredje våningen, utan hiss eller direkt plats för vagn i 'svalen'. Jag är medveten om att inte alla fattar det ordet, lol.
 
Jag äi smyg också emot heltäckningsmattor.. men jag håller två stenhårda tummar på att vi hittar ett hus med trä(eller annat)golv så att jag och Alok ens slipper diskutera det. OOOM jag säger till Alok att trägolv är ett av mina kriterier så skulle han bara sucka. hah! ''Petnoge-trees''. IknowIknowIknow. Inte prio ett.

 
Update: Vi har efter en visning ikväll lagt ett bud på ett "town house''. Hyreshus-bud alltså.
Dem ser faktiskt av ren tillfällighet precis ut som på bilderna ovan. Och nära ALLT,  inklusive Olivias skola. Gångavstånd till allt gör mig löjligt skitglad! Vi får förhoppningsvis svar imorgon. Klump i magen, jaaaaaaaaas.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Wow vilket hår Olivia har!! Blir så avundsjuk! Håller tummarna med lägenheten :)

2016-06-08 @ 19:06:04
Postat av: Helena

Ville bara skriva att jag tycker din blogg är fin och dina foton vackra! Har själv bott i England (Aldershot) där jag var Au-pair. En herrans massa år sedan. Älskar London, en stad som för alltid kommer vara i mitt hjärta.

2016-06-09 @ 08:26:37
Postat av: Cecilia

Så spännande, håller tummarna.
Håller helt med, ingen heltäckningsmatta

2016-06-16 @ 09:03:14
URL: http://www.xn--ceciliasderlund-gtb.se
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Hoppas ni får bostaden :).

2016-06-20 @ 14:08:55
URL: http://www.saramadeleine.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...