comforted by the warm blanket of words

Igår gick jag in i vecka 27. Aldrig innan har en måndag känts så mycket som en ny vecka som nu! :)
Jag känner något slags pepp trots att jag måste gå upp halv 7.

Jag har inte skrivit så mycket om denna graviditeten så som jag gjorde med Olivia. This time around involverar lite mer oro. Vi försökte ju blir gravida i 2 år, så alltihop är väldigt efterlängtat och inte alls 'taget för givet', utan att låta okänslig. När jag väntade Olivia läste jag varken skräckhistorier eller graviditetstidningar utan levde i en rosa liten (host, 22kilo extra stor) graviditetsbubbla. ;)
Nu går hjärnan på högvarv istället. Även efter de riskabla 12 veckorna. Delvis för att jag blödde i vecka 16, vilket det egentligen inte borde göra.
 
Anyhow, nu är det bara 96 dagar kvar till beräknat datum! :D Det känns fortfarande sååååå overkligt.
Tänk att vi ska bli en familj på 4!! ♥♥♥♥♥♥

Små förberedelser.

Kommentarer
Postat av: Mamma bläckfisk

Härligt! Jag har varit livrädd under båda mina graviditeter. När jag väntade M hade jag ett missfall och två utomkvedsgraviditeter bakom mig och det hade tagit många år att komma så långt att det faktiskt blev en graviditet att räkna med. Och när jag väntade trillingarna fick jag hela tiden höra hur stor risken för att något skulle gå på tok var. Alla trillingar föds ju för tidigt och många föds så tidigt att det är fara för deras liv. Jag minns känslan när jag var ungefär där du är nu i din graviditet. Det var en lättnad att komma dit där chansen för att de skulle överleva om de bestämde sig för att komma ut alldeles för tidigt ökade för varje dag. Allt gick bra som tur är. M föddes i vecka 37+2 och trillingarna v 36+0.

2016-01-20 @ 09:15:26
Postat av: Sandra

Har själv inga barn än, men kan tänka mig att jag kommer vara precis lika orolig jag när det väl är dags att börja planera! Håller tummarna att allt går som det ska och att du och bebis mår bra:)

Svar: Ja det kommer väl naturligt, speciellt om man längtat så länge.Tack snälla! :) Kram
Trees

2016-01-20 @ 10:49:49


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...