one day at a time

Olivias lärare har vart hemma hos oss på besök nu! Dem verkar jättegoa, så det känns tryggt att lämna över henne hos dem. Vi fick lite kort information som jag tänkte dela med mig av. 

* Skoluniform behövs inte detta året. 
* 3 timmar om dagen, 5 dagar i veckan.
* Man får betala för mjölken, - som barnen får i tetrapack med sugrör. Ett packet per dag.
Kan tänka mig att Olivia vill ha detta om alla andra får det, så vi köpte det.
* 10 minuter efter öppning låser dem dörrarna. Är du sen med ditt barn så får ni snällt gå hem igen.
Hade detta vart jag eller några av mina systrar ala lågstadiet så hade vi förmodligen fått stanna hemma halva veckorna LOL!! ^^ 
* Barnet måste kunna torka sig själva efter toabesök. Alltså har barnet blöja vid 3 så kan denna inte börja.  
 
Förskolan är en del av en skola, så någon heltids förskola(dagis) är det inte.. därav blöj-toa reglerna.


Äh, det måste inte vara december för att man ska få ha lite tomteblosskul, right!? 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en annorlunda förskola än i sverige där barnen kan droppa in lite eftersom. Jag har bara en fråga, vad händer om barnet är hos doktorn på morgonen och kanske kommer senare? Får barnet gå hem då eller blir de insläppta då?

Svar: Ja precis! Denna slags förskolan är bara 3 timmar om dagen dock. Jag anar också att dem gör så av säkerhetsskäl. Jag förmodar nog att man kan komma senare om man har doktors intyg på att man var där. Men jag måste dubbelkolla det, tack för den frågan ;)
Trees

2015-09-11 @ 19:48:20
Postat av: Viktoria

Oj! Massa regler & mer konstnader än i sverige :o

2015-09-11 @ 20:14:04
Postat av: Malin Nyman

Haha typiskt London!
Hur får man tag i dig Trees? Mail? Haha! Hur ser 16/17 sept ut för er? Kram Malin

Svar: Hej!! Haha.. Jaaaa eller whatsapp;) 00447428222238
Trees

2015-09-12 @ 10:13:52
Postat av: fillepolle

''någon av mina systrar'' mamma menar du haha

Svar: jaaa, hahah!
Trees

2015-09-14 @ 16:46:20
Postat av: Ylva

Oj vad många regler! När jag var au pair var de extremt noga med vem som hämtade barnet (min värdmamma fick meddela dem dagen innan om jag skulle hämta) vilket i och för sig är bra, men att låsa dörren 10 minuter efter öppning...? :P Har de aldrig hört talas om stressiga morgnar med småbarn? ;)

Svar: JA precis! Vi var sena med hämtning en dag (Alok glömde av henne hah!) så jag ringde min kompis som har barn i samma grupp, och bad henne plocka upp Olivia. Men pedagogerna sa att dem hellre har kvar henne tills A kommer. Väldigt bra ja eller hur, med en sån säkerhet :) Kram
Trees

2015-09-15 @ 09:35:04
URL: http://ylvwes.blogg.se
Postat av: Mamma

Hmmmm.... :D

2015-09-15 @ 09:55:37


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...