Yoga feelings

Jag har börjat yoga. Min 3e gång är på söndag. Vissa veckor är Alok ledig mer än andra. Då får man passa på! 

Även om yoga är bra för massa grejer så kanske jag äntligen kan bli lite vig! Jag är verkligen allt annat än det.
 När jag gick i dans i femman och satt och strechade ut benen som ett V, så ropade (läs: skrek i chock) läraren till mig "Ooooj kan du inte mer än så?"
Bare in mind att detta var under pinsamhets-perioden. Hjälp vad jag tryckte ut isär benen efter det!
Det slutade med att jag hoppade av dansen och fick hälsa på sjukgymnasten istället. ^^.
Läxa: Strecha aldrig mer än vad kroppen tillåter.
Stel som ett kassaskåp alltså.

Men idag kände jag lite hopp. Efter bara några yoga positioner gick det mycket lättare. 
Jag tror, på riktigt, att detta är min nya hobby. Jag visste ju att jag gillade yoga, men nu känns det ända in hjärtat.

Och att jag somnade sittandes under avslappningen tycker jag bara gör det mer meant to be. ;)
 

Oså lite brevmålande till Olivias första pen pal, grannen. 
Hon älskar detta med att måla & klistra, för att sedan gå och posta brevet i dörren.
I framtiden hade det vart kul att ha brevvänner till henne ifrån Sverige också! Hashtag håll-kvar-det-gamla. Och vad jag menar då är såklart ''håll-kvar-det-bättre''  ;)

Kommentarer
Postat av: Alina

Alltså, Olivia!! <3

2015-05-09 @ 12:58:18
URL: http://gretalina.blogg.se
Postat av: Ina

Ååh hon kan få bli brevvän med min dotter sen! Hon älskar att skicka brev och det var grannen det började med för henne också. Herre Gud vad med teckningar och halsband de la i varandras brevlådor heeela förra sommaren. Supercharmigt och helt galet mycket papper och pärlor som gick åt och fick återvinnas.. Hon skickar gladeligen brev till de som bor lite längre bort också, men vi har fått förklara att man inte kan skicka precis hela tiden ;)

Hon tittar på Dora (har ni sett det barnprogrammet) och är så stolt över att lära sig lite engelska också, så en liten brevvän i England vore nog superspännande! :)

2015-05-17 @ 20:22:06


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...