Food matters

Jag är en sån där person som ofta googlar en viss grönsak/frukt/whatever och lägger till "benefits". Detta gör jag för att peppa mig själv till att köpa hem (och förhoppsningsvis äta) råvarorna lite oftare.

Såå, nu (sedan 2 veckor tillbaka) dricker jag färsk ingefära te på kvällen. Det har så jäkla många benefits att jag lämnar dem utanför bloggen, men det är superfoods.
  Jag skjuder många små bitar av skalad ingefära i 25 minuter. Med lock då, så att det inte dunstar bort.
Det blir väldigt starkt så jag har i en tesked manuka honung (Info). Den är asgod och inte alltför söt! 

När vi var i Indien, appropå ungefär samma sak, sjöd jag vitlöksklyftor till Olivia varje dag för att försöka skydda henne mot eventuell magsjuka. Paranoid delux.

Nämen man kanske ska göra en separat blogg om sånt här! Väldigt faktabaserat och inte alls personligt. ^^
Note till mig själv: Folk gillar personligt.

Well, det är ju min tumme iallafall.

Kommentarer
Postat av: felicia

Jaaa, gör det. I beg you. Jag tycker det är så intressant och vill verkligen lära mig mer men har ingen tålamod för googlande

2015-05-08 @ 21:57:35
Postat av: alexandra

mer sånt, tycker allt med naturmediciner och superfoods är så grymt intressant!

2015-05-08 @ 22:13:47


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...