Såhär städas det

På söndagar brukar vi vara hemma och ladda batterierna inför veckan som kommer. Då passar jag på att storstäda i huset. Eller, ''storstäda i mig själv" som det så pinsamt skönt känns som.
 
Eftersom jag är lite av en natural health freak så förvånar jag nog bara ett par, när jag säger att jag gör mina egna städprodukter. Speciellt till våra trägolv, köksytor och tvättkläder. Jag tycker det blir mycket roligare att städa när jag mixar mina egna produkter och vet att allt är giftfritt.
Till städprodukterna använder jag blandannat eteriska oljor så att jag själv kan bestämma vad för doft jag vill ha. Till tvätten har jag tillexempel lavender och till köksytorna citron/lime.
 
Vi har inga som helst "städregler" i vårt sharehouse utan vi kör med den simpla regeln som att man städar efter sig själv. Och det funkar faktiskt! 
MEN, en dag i veckan känner jag ändå att jag vill köra en skrubb genom lyan, oavsett smutsigt eller inte.

Nu har vi det ganska svart på vitt. Jag tycker det är roligt att städa.
Well, roligare än before! ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad har du för ämne som "renar" i? Är väldigt intresserad av att göra egna! Använder bara citronsåpa hemma, som man vet ska vara bättre än alla kemikalier iaf. :)

2015-03-02 @ 14:28:29
URL: http://kkajs.blogg.se
Postat av: Katarina

Åh, kan du inte dela med dig av favorit-"recept" på rengöringsmedel? Vill också att det ska kännas rent - som i rent av kemikalier!

2015-03-02 @ 23:01:44
URL: http://www.feedmegreensmore.com
Postat av: Elin

Hej, har följt din blogg från och till ett bra tag nu - jätte trevlig blogg. För ett tag sedan (rätt så länge sen) så köpte du en typ onepiece till din dotter som var i galon, dvs regnkläder. Har inte hittat någon sån i Sverige men åker till London nästa vecka och tänkte försöka hitta en till min son för de verkar så praktiska - vet du var jag kan hitta en? Tack på förhand :)

Svar: Hej Elin! Tack vad roligt att höra!! Jag hittade den på ebay :) Går säkert att få tag på ifrån Sverige också! kram
Trees

2015-03-03 @ 16:01:27
Postat av: pupa.blogg.se

Jag håller med de andra, snälla dela med dig av hur du gör dina egna rengöringsmedel!

2015-03-04 @ 10:45:39
URL: http://pupa.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...