Fyra generationer på 78 år

Igår var vi iväg på Heathrow och träffade min morfar. Han ska iväg till Västindien. Så söt. Gammal men ändå inte. 
Idag träffade han + hans sambo, Alok för första gången. Lite komiskt med tanke på att vi har en 3årig dotter. Vi tog iallafall deras mellanlandning i handen så att vi alla fick träffas tillslut.
 
Morfar hälsade på ofta när jag var liten. Han kom med winderbröd eller bakelse på helgen. Eller godis som mest äldre människor gillade på den tiden. Jag åt det ändå. Det var ju godis! Han var snäll och jag körde med honom. Jag drog med honom in på rummet för att visa nya kunskaper, saker, kasettband eller ett hopp ifrån våningsängen. Han ville alltid ha påtår på sitt kaffe. Jag gillade det för då stannade han ju lite längre.
  När jag och syrran var lite äldre åkte vi över på sommaren för att sova över. Vi lurade honom och sa att mamma alltid sjunger för oss innan vi ska sova. Vi fick honom att sjunga (förmodligen) världens töntigaste låt på hans norska dialekt. Vi halvdog av skratt och gör det faktiskt fortfarande när vi pratar på det.

Det var i Västindien han träffade min mormor, och sedan några 10tal år tillbaka åker han dit varje år.
Någon gång måste jag ju åka dit. Bara för att se vafan the fuss is about! ^^
 
 
En (2) selfie i brist på relaterad bild ^^.

Kommentarer
Postat av: Liborius

mysigt:)

2015-01-29 @ 13:38:45
URL: http://liborius.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...