wheresoever you go, go with all your heart

Vi fick mail idag om att Olivia kom in på dagiset härborta och kan börja i Juni!! :) Vi ska träffa dem nästa vecka och bestämma dagar/tider per vecka. Så roligt, och helt plöstligt kändes det i hjärtat att Olivia börjar bli stor. Hon pratar inte sådär JÄTTEmycket engelska för sin ålder, så jag tror dagiset kommer hjälpa till massa med det. :)

Tänk att hon börjar skolan nästa år!!!
Vad heter föresten sexårsgruppen nu förtiden? Om det finns en sån ens? Heter det förskolan?
Börjar man fortfarande 1an när man är 7? Jag har inte fattat det där än.
Och jag säger fortfarande dagis, hehh.

Jag önskar mina inlägg var liiiite roligare just nu men vissa saker måste man gå igenom alone. 
Det blir då av nån anledning mest matbilder ^^. Ni får stå ut lite till.
Det sista här är bollar gjorda på:
1 cup dates
2,5 tbsp peanutbutter
2 tsp lemon juice and zest
1/2 cup sunflower seed and sesame seeds
1 tsp raw lucuma powder
Covered in shredded coconut and sesame seeds
Dem är inte så söta om du är sugen på sötma, utan mer gjorda för att snacka på ute :)

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Mina barn jag hade var 4 och 7, han som var fyra gick i "mini bears" dvs som svenska sexårsgruppen och hon som var sju gick i 3an och skulle byta till fyran i höst, så jag tror england ligger 2 år före än skolor i sverige

Svar: Ja okej!:) Jo, 2 år har jag förstått det som. Vet du om man fortfarande säger 6årsgruppen eller dylikt i sverige fortfarande eller går man direkt från "dagis/förskolan" till 1an? :)
Trees

2015-04-02 @ 15:34:46
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

här i göteborg iallafall är det dagis > nollan (6års då alltså)> ettan

Svar: Jaaa okej. Gbg e de enda vi behöver veta. ;) ..skämt åt sidan, Tack så massa!!
Trees

2015-04-02 @ 16:38:59
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Josefine

Dagis heter förskola och när man är sex år i Sverige så börjar man i förskoleklass :-)

Svar: Tack! :D
Trees

2015-04-02 @ 17:20:05
Postat av: Anonym

Några förslag på bra saker att med sig till London utöver kläder, necessär m.m

Svar: Om man flyttar eller reser? :) Ett litet paraply, hehe! Om man inte föredrar mössa då :)
Trees

2015-04-05 @ 20:08:32
Postat av: Anonym

Vad skulle du ha med dig om du skulle åka på besök i morgon?

Svar: Okej! Jag hade tagit me mig så lite kläder som möjligt o köpt en del här:) Tunn jacka, sneakers typ converse eller ballerina. Kamera! Det är rätt varmt här nu. Hoppas jag fattar din fråga rätt! :) Kan inte komma på något me faktiskt! Kanske ett happy mood också! 😁
Trees

2015-04-05 @ 21:41:11
Postat av: Anonym

Tack för svaret!
Du fattade min fråga helt rätt

2015-04-08 @ 23:15:01


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...