Olivia's Lunch week

Jag har aldrig riktigt gillat att laga mat.
Eller jag kanske ska rephrase myself: Jag tycker det är tråkigt att laga mat!
Men eftersom att jag ändå måste göra det varje dag (nästan), så tänkte jag göra det till något roligt :) 
Och efter 6 år på den här bloggen så är det väl ganska uppenbart vad jag tycker är kul, hah!

Kanske kan jag inspirera en & annan soul där ute samtidigt också!
Detta är rätter anpassade så att lilla O ska gilla det.
Here we go.

Glutenfri äggsmörgås, & grekisk yoghurt med blåbär.
 
 Kyckling i tomat/soya sås, ris och hummos.
 
Fiskkaka! (torsk + potatismos + krydda), tomater, fikon och rädisa. (Olivias favorit)

Ungstekt lax, potatis & tomater. (med majonnäs)
 
Färskpasta med lins -& blomkålscurry.
 
Pasta med soltomater & zucchini i vitlökssås. (en till favorit)

Kommentarer
Postat av: Det ljuva familjelivet av Elin Källberg

Wow, såg både gott och nyttigt ut!
Jag tycker också att det är tråkigt att laga mat, och nästan lite jobbigt, men det här blev jag jätteinspirerad av, så kanske kan det vända även för mig ;)

Svar: Tack!! :) Haha aa verkligen -jobbigt & tråkigt! Ja testa testa, det blev faktiskt liiite roligare ;)
Trees

2014-03-18 @ 19:09:42
URL: http://elinkallberg.vimedbarn.se
Postat av: Nina

Fin blogg du har :)
Och rätterna såg jättesmarriga ut! Jag önskar att jag orkade planera måltider bättre, men det är så tråkigt ;)

Svar: Haha, tråkigt indeed!! :) Tack snälla :)
Trees

2014-03-18 @ 19:16:38
URL: http://ninni87.blogg.se
Postat av: Viktoria

Åååh! du har gett mig awesome tips nu! Jag älskar att laga mat men att laga mat till mig själv stoppar min kreativitet. Så tack för de bra tipset (litar helt på Olivias favoriter och ska så testa!) :D

Svar: Meen <3 haha! Avis på dig som älskar det alltså. Du får säga om det var gott sen också ;D
Trees

2014-03-18 @ 21:06:18
Postat av: Anonym

allt ser supergott ut och så nyttigt!

2014-03-20 @ 10:14:34
URL: http://vesnas.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...