Tomato soup

Ledsen för tystnaden här, vi har legat i feber och haft oss. Nu är vi äntligen på track igen!!
Hoppas det iallafall håller sig till jul. =)

Jag har lovat att lägga ut mitt recept på tomatsoppan, så det ska jag göra. Inte sen. NU! 

- Stek 1 stor gul hackad lök + 2 hackade vitlöksklyftor tills de fått färg och mjuknat.
- Häll i en burk (250g) krossade tomater, torkad basilika samt salt och peppar.
(Du kan även lägga i lite kycklingbuljon här, för mer smak)
- Låt alltihop sjuda i ca 15 minuter. 
- Mixa ihop till en slät i en mixer. Stavmixer funkar också.
- Häll tillbaka soppan i kastrullen. Tillsätt ca 100g grädde och koka upp.

Servera! (Med färsk baguette)! ;) 

PS. Jag använder denna grädden på 18%, jag vet inte vilken det motsvarar hos er. :)
 

Jag började skriva ner receptet men så sa Alok att han skickat in det till en receptsida? Hah, han förvånar mig varje dag. HÄR är den iallafall. :) Det skiljer sig aningen ifrån mitt.
 
Smaklig måltid! 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

tycker det är godaste grädden här!

2014-12-15 @ 16:47:37
URL: http://vapenbroder.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...