a touchdown at my doorstep

En ny jultradition är gjuten hos denna relativt nya familjen. Inte för att pepparkaksbak är något nytt men det var första gången vi bakade dem här i England, och första gången jag bakade dem med Olivia.
Väldigt mysigt och uppskattat!

Idag har vi vart på svenska affären och köpt hem massa bröd. Olivia åt två torra skivor vörtbröd på vägen hem då hon tjatat om bröd hela morgonen. SÅ, efter att ha fyllt en stor påse med olika sorters svenskt bröd kan vi nu (snällt) säga f off till de brittiska "brödet" french toast.  Hur är det ens tillåtet att kalla det bröd??? ^^

Nåväl, det har trots allt mättat våra magar ett par gånger.


Efter att vi bakade en och en halv plåt satte vi oss framför The polar express
och avnjöt cirka aaaalla pepparkakor :)

Kommentarer
Postat av: Liborius

men åh vilka fina bilder!!:)

2014-12-23 @ 00:30:31
URL: http://liborius.se
Postat av: c

ohh this is too cute! nice blog <3

2014-12-23 @ 09:51:40
URL: http://www.cindyeunjunghong.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej! Har en fråga - pratar du svenska med Olivia eller pratar ni bara engelska hemma? Är så nyfiken på hur folk gör med sina barn när dom har en partner som pratar ett annat språk, jag skulle själv vara stenhård med svenskan eftersom engelskan kommer ändå när man bor i ett engelskt talande land. Vore intressant att höra :)

Svar: Hej! Jag pratar allra mest svenska med henne! Hon svarar numera lite mer på svenska än vad hon gjort innan, så jag tror att hon sakta men säkert börjar förstå mer & mer. Jag pratar engelska med henne ibland, tex om vi är ute och äter med vänner eller är ute med Alok. Han förstår en del svenska och säger även ord på svenska han också. Jag håller med dig, jag försöker vara stenhård eftersom engelskan kommer med skola och lekgrupper. Men ibland i vardaglida livet så kommer engelskan först på läpparna, eftersom man tänker på engelska rätt mycket. :)
Blev faktiskt inspirerad av din fråga! Du påminnde mig lite om att det är nu svenskan blir ingjuten, eller aldrig ;) Så tack! Och god Jul =)
Trees

2014-12-23 @ 11:01:54


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...