I've been hiding out for a while

Älskar kvällar där man har haft en skitproactive dag och slänger sig i soffan. (I förutsättningar att man har en skön soffa då vill säga, haha) Alok får nog krupp på mig nu, men jag vill ha en ny. Eller en gammal ny.
..Men helst ingen ny gammal ?? ;) 

Jag och Olivia gick till Twickenham idag med pause på lekplatser, ankor, glassbil och sandlåda.
På lekplatsen är Olivia boss. Jag låter henne springa dit hon vill, i hopp om att det inte är in i någon annan.
Men gör hon det så säger hon "sorreeey" ändå, som en riktig britt. En britt, med svenskt pass då! =)
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Hej trees!

Det här är säkert en jättedum kommentar, men hur vet man om en familj (au pair) är för bra för att vara sann? Jag har ansökt till en familj http://www.aupair.com/en/job/london-united-kingdom-488065.php men det känns som scam när de erbjuder 860 GBP, när alla andra erbjuder runt 400GBP i månaden. Om du kollar snabbt på ad:en, ser det liksom riktigt ut?

kram <3

Svar: Hej! <3 Jaa... 860, låter jättemycket! Det står "Have to look after disabled - Yes" Kan det vara därför? Har du pratat med dom? 3 barn full time låter ganska...Jobbigt! haha! Jag hade gått på 1 eller max 2 barn - över 3 år. Då får du mer fritid! ;)
Trees

2014-04-17 @ 00:59:07
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Blir allt lite nyfiken nu :) Pratar Olivia mycket? Försöker du & Alok att lära henne svenska & indiska samt engelska (språknörden i mig dör nästan av nyfikenhet)? Har alltid velat vara flerspråkig & ha föräldrar som inte bara var svenska utan mer exotiska ^^

Svar: Jaa hon ganska mycket :D Inga jättelånga meningar, men korta! Meningarna är mer på engelska än svenska. Oså kör hon svenska ord här och där. Hon kan säga både "house" och "hus" tillexempel, så hon vet att det är samma sak :) Han pratar inte indiska med henne tyvärr!Haha, vilka språk kan du idag? Jag älskar också språk!!!
Trees

2014-04-17 @ 01:33:15
Postat av: Mamma

Haha, hon går med Bestämda steg.
Så där målmedvetet! :D

2014-04-17 @ 08:51:32
Postat av: Viktoria

Vad synd! Personligen hade jag tyckt det var helt awesome att kunna 3 språk flytande, speciellt så pass blandade :) Åååh! Vad sött! :D kan höra det framför mig!
Jo förutom svenska (daah) pratar jag flytande engelska sen jag bodde där & jag förstår väldigt mycket franska och kan föra mig på franska. Men kan det inte flytande som jag skulle ha velat :( förstår även spanska & italienska men skulle inte påstå att jag hade kunnat prata särskilt mycket :p sen kan jag ytterst få ord på bosniska:) vad kan du för språk? :D

Svar: Jaa det är grymt när man kan mer än 2 språk!! Vad kul att du kan föra dig i franska, (du får flytta dit sen, så du lär dig flytande;)) Jag kan bara ytterst lite franska, men tänkte börja i sommar faktiskt :D älskar också språk!! kan svenska och engelska bara! Kram <3
Trees

2014-04-17 @ 10:11:49


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...