En barndom till en annan

Det var nog inte tills jag fick egen familj, som jag faktiskt insåg hur mycket jag gillar att göra saker... som man kanske kallar "friluftsliv"? Jag känner iallafall en konstant lust att göra saker UTOMHUS •

När jag var liten var vi ute väldigt mycket. (som säkert alla andra 90taliseter:))
Vi åkte vi morfars segelbåt, vi klättrade barfota i bergen, åkte ut till havet med en hov, gick till skogen och grillade, letade svamp och blåbär, badade i sjöar, åkte bakom en motorbåt, paddlade i havet utomlands, badade i mormors pool, fiskade krabbor, eldade, odlade potatis och morötter, spelade tennis, klättrade träd..
okej enough lol. Men vi gjorde Mycket! 
Och det jag minns är:
vem jag gjorde det med, och min glada känsla när jag gjorde det. 
 
Det är fan värt ALLT ♥
Jag vill SÅ ge det till Olivia också.
Eller, jag kommer att göra det.
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Chis

Håller med. Det är så härligt att komma ut och göra saker!

2013-11-04 @ 21:51:00
URL: http://enfrusdagaribrasilien.blogg.se/
Postat av: jenny - mammaliv i Nashville

Precis så känner jag med! Här äter vi frukost ute, kikar på sopbilen varje fredag från trappan till huset etc. Massa småsaker men alltid utomhus!

2013-11-05 @ 13:41:04
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Mamma

Jag minns också ;)

2013-11-05 @ 20:58:49
Postat av: Maria

Känner precis samma! Vill verkligen ge min dotter Julie alla härliga minnen man själv fått från sin barndom, och några minnen till :)

2013-11-06 @ 00:07:34
URL: http://mariafabulouslife.blogspot.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...