Vad är barndom utan regn och lera?

Kan inte direkt påstå att Sommaren älskar England nej. SERIÖÖST haha, det regnar J Ä M T.
 
Trodde ändå London var närmare ekvatorn än Göteborg... Jag flyttade ju till "varmare breddgrader" ;)
Ingen verkar veta här vad regnkläder heter, så jag tänkte bege mig till H&M och köpa det. Känner mig löjligt stolt när jag nämner H&M till mina vänner..... Även om ingen vet att det är svenskt, men ändå haha. Inget jag säger heller, man vill ju inte verka överdrivet patriotisk??


Iallafall. Vet ni vad tjejer och ..män? I majoriteten av skolorna här, behöver inte barnen gå ut när det regnar. 
Asså? Hur kan det vara så när det ALLTID regnar här. Amen nästan iallafall. 

På barnprogram säger dom ofta "It's raining, so now we have to stay inside (*och något barn som lipar*).
Samma med ramsor och sånger. 
Inte konstigt gatorna är helt empty när det regnar. Barn lär ju sig innan dem ens kan gå, att när det regnar så kan man inte gå ut. Hade jag skickat ett sms till min brittiska nära vän "Ska vi gå ut med our babies" hade jag nog bara fått frågetecken tillbaka. ^^

Nä. Min OlliePolly ska få hoppa i pölar och gegga med lera. Det kallas barndom :)
 

Bilden är ju rätt ironiskt med tanke på mitt förra inlägg. Men det är inte Olivias rum. Det är ett uterum, kallt som fan under vintern :)

Kommentarer


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...