The Impossible

Gomorron! 
Jag såg The Impossible (en sann story om tsunamin) igårkväll. Inte den bästa filmen, men den var ändå bra eftersom att man fick en inblick om hur det var för dem där nere, den där julen 2004. Och att den var sann då.

Var någon av er där?
 Phu, kan inte ens föreställa mig.. Stora lass av vatten gör mig skraj.

Pussade mina två fina lite extra innan jag slog huvudet i kudden.

Ett litet dagis i en park lite längre bort. 
Hur sött som helst, man ser bara staket och en dörr helt plötsligt, bland buskarna. Man ser inget tak, ingenting.
(Jo jo, troligen är taket där någonstans) ^^
 

Kommentarer
Postat av: Vicky - mamma till Caspian

den såg vi för ett tag sedan.
Grät mig igenom HELA filmen och låg och kramade Christians hand hårt. T.o.m. min sambo grät. (han som aldrig fäller en tår)

Smög även in till Caspian som sov som en gris och var tvungen att ge honom en extra puss innan jag somnade.

Enligt mig en sjukt bra film, men dock fruktansvärd.
Tänk att detta har hänt på riktigt. :(

Svar: åååå. Ja, förstår honom, så himla hemskt. Grät också igenom filmen.. Man kan inte förstå att det hänt på riktigt :/ Kan tänka mig att den andra floden drog med sig många liv, utav de som redan klarat den första :( Fick hålla för öronen när man hörde smällarna under vattnet, när skrot och träd träffade människorna! Alltså fyy..
Trees

2013-06-12 @ 11:11:34
URL: http://www.pixiw.se
Postat av: Sarah

Jag va i Thailand julen 2004. Det absolut värsta jag varit med om. Jag förlorad min bästa vän den dagen. Det tog mig ett bra tag att förstå och kunna "smälta" vad som hade inträffat.
Jag åkte tillbaka till Thailand under julen 2010 och det är först då som jag kunde lämna det bakom mig.

/Sarah

Svar: Åhh usch, finns ju inga ord som kan göra en sån sak bättre. Ledsen att höra!! :( Herregud ja, det kan jag nästan förstå.. att det måste ta ett himla tag o smälta en sån grej. Det måste ju vart det mest oväntade som kunde komma. Vad skönt att du kunde lämna det bakom dig, tillslut <3 <3
Trees

2013-06-12 @ 13:11:10
Postat av: Linda As

Hej Therese i England. Göteborg calling.

Du borde kolla på Caught on tape, som finns på youtube, det är en dokumentär som är uppdelad i tio (tror jag) delar. Det var och är något av det hemskaste jag sett. Mår dåligt bara jag tänker på den.

Kramar faktiskt

Svar: Men Åhh Linda hej :D Du får gärna länkar, för jag hittar det inte.. det kommer bara upp bilkrockar.. antar att det inte är vad du menar. Aslund, stoor kram!
Trees

2013-06-12 @ 20:19:02
Postat av: Linda As

Heeej heej. Hoppas att du mår bra förresten! Det glömde jag ju skriva. Det bästa med din blogg är när man inte varit inne på den på en och en halv dag och du skrivit massa inlägg. Det är mysigt att läsa om ditt liv faktiskt. Haha! Vad roligt det låter.

Jaja, tjat...
Här kommer länken:
http://www.youtube.com/results?search_query=tsunami+caught+on+tape&oq=tsunami+caught+on+tape&gs_l=youtube.3..0l8j0i5l2.2873.11387.0.12349.18.15.0.3.3.0.513.3789.1j7j3j1j2j1.15.0...0.0...1ac.1.11.youtube.bIq00Hi4v_k

Tror bara det är att klicka på första (P1) och sedan klicka vidare när första delen är slut, de som kommer som rekommendationer efteråt.
Jag är lite osäker bara för att jag inte använt youtube på 3 år ungefär. Jag har bara mobilt bredband just nu nämligen. Haha!

Kram igen

2013-06-13 @ 11:01:55
Postat av: Michaela

Har inte vågat se den ännu!

2013-06-16 @ 13:17:58
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/
Postat av: Karolina, mamma till MY

Jag var faktiskt i thailand.. dock på andra sidan! vi skulle vart på sidan där vågen kom men jag och min bror shoppade så mycket att vi inte kunde resa runt. shoppingen saved ur lives typ!

2013-06-16 @ 17:55:47
URL: http://lillamys.blogg.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...