Dagmamma till Olivia

Nu är vi sorted for a while!!  Toddler-event ♥ Och lite nya leksaker på det.


Vi har vart och träffat en dagmamma här i närheten. Eller, dagmamma OCH dagpappa. Dom är gifta och kör tillsammans. Såklart går allt via kommunen ~ allt annat är inte att rekommendera. (När det kommer till just Childminder i London alltså). 

Anledningen till att vi träffat dom är för att vi behöver hjälp ungefär 4 dagar i månaden + - någon dag hit eller dit. Eftersom jag & Alok kommer jobba på samma matcher i ett par månader. 

Familjen kändes absolut rätt, men FYY vad ont i magen jag har för att lämna min lilla tjej. I flera timmar. Jag jobbar ju cirka 2 dagar i veckan redan, men då är Alok hemma med Olivia, så det är inte alls lika jobbigt. Nu är det med helt nya människor.
Men. Jag hoppas att det går bra och att hon kommer trivas. Om inte, så får jag strunta i dem matcherna helt enkelt. Men det hade vart väldigt bra för erfarenheter, självförtroende och CV :)

Kommentarer
Postat av: Lowa

Vilken söt liten tjej du har! :)

Bloglovin byte? :)

2013-01-25 @ 12:23:33
URL: http://lowaek.blogg.se
Postat av: Sofia - ett bättre du

Ja, det där att lämna bort sin lilla till främmande människor var jättejobbigt i början tyckte jag när Ruth började på förskolan, men man vänjer sig och framförallt så känns det bra när man märker att hon trivs så himla bra. Skönt att ni har hittat ett ställe som verkar bra.

2013-01-25 @ 15:36:47
URL: http://ettbattredu.se/blogg
Postat av: Hanna Karlsson

Det kommer gå jättebra! :-)

2013-01-26 @ 07:43:48
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: vesna

förstår dig helt o hållet., har anmält hanna för dagis och har ångest redan nu över de :(

Svar: jaa förstår dig :/ Det är verkligen en kämpig period!
Trees

2013-01-26 @ 11:48:32
Postat av: captivatedminds.blogg.se

Är så himla spännande att följa dig nu, ännu mer nu när man vet vad som väntar.

2013-01-28 @ 00:44:48
URL: http://captivatedminds.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...