Är ni sånna som bara pratar om barnen?

Är ni sånna som älskar att pratar barn när ni träffar era mammavänner, eller är ni sånna som liksom viker av och har lite roligt också? Skämt åt sidan (:

Jag kan inte umgås läääänge med mammor som verkligen bara pratar om vad bebisen har ätit den senaste veckan, eller hur många gånger den gråtit under de senaste 72 timmarna. Jag menar aboslut inte att jag inte bryr mig, utan bara att det kan bli lite mycket när det blir HELA tiden. Såklart man berättar saker som hänt och undrar av intresse eller kanske vill man rådfråga och få (och ge) tips! Men ja.. En gräns finns det.
Iallafall för mig, tills jag somnar ^^

Man är ju inte bara mamma. 
Kan iallafall inte tänka mig att min mamma pratar om mig jämt på jobbet liksom ;) Haha. Nä. Hejdå!

Kärleken är lika stark för det :) ♥ Obeskrivligggg.

Kommentarer
Postat av: vesna

Jag förstår dig, ja ha inte så mkt mamma vänner, men när ja väl träffar mna vänner utan barn, då blr det lite stopp för min del.. lixom min vardag består av: hanna hanna o hanna, medan deras allt möjligt.. så då väljer ja oftast o lyssna på dom och deras problem :) så man skippar barnsnacket hela tiden :)

2013-02-18 @ 23:16:57
Postat av: Moa - 17 år och gravid!

Vad söt hon är!

2013-02-19 @ 13:56:45
URL: http://ohwildspirit.blogg.se
Postat av: jenny - mammaliv i nashville

När jag väl ser mammavänner, så vill jag snacka skit, jag vill prata om kläder, trender, resor, gamla upplevelser. Ungefär om ALLT som inte inte inte har med barn att göra, haha. Jag förstår dig fullt ut!

2013-02-19 @ 16:02:03
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Haha jag har varit med barnen typ konstant så länge att jag känner mig jätte stel när jag inte är med dom, vad ska man prata om lixom? haha!
Jag är nog en sån som lyssnar mer än jag pratar när jag väl har en minut över :P

Tack snälla! Det var inte det lättaste att ta sig ifrån men nu är jag här och har det bättre en jag kunnat drömma om :) <3

2013-02-19 @ 17:27:55
URL: http://carrosungar.blogg.se
Postat av: Yohannas.se

Nej alltså jag fixar inte när folk inte kan svänga ifrån barnämnet alls, och när ALLT ska jämföras.. man har väl fler tankar än så? :)

2013-02-19 @ 20:51:00
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Postat av: Karolina, mamma tll My ♥

hahaha vilket roligt inlägg. jag gillar också att prata annat än bajs, mat, rutiner, sömn, ja you name it men samtidigt kan det vara skönt att ibland prata om sådant med vänner som upplever samma saker. Många av mina kompisar har inte barn så med dom pratar man inget om vardagliga problem, så lite bäbissnack med mammavänner gillar jag :) hihi! kram

2013-02-20 @ 09:14:03
URL: http://lillamys.blogg.se
Postat av: Mamma

Det vet väl inte du ;):D

2013-02-20 @ 11:37:01
Postat av: Hanna

Jag undrar om du har några bra hemsidor att rekommendera om man letar efter hyreslägenhet i centrala London? Utöver Gumtree då dvs som jag inte riktigt litar på. Tacksam för tips! Kram

2013-02-20 @ 20:39:27
Postat av: maria eek

hahaa jag håller med dej. Jag har som tur var många vänner som inte har barn också :)

2013-02-21 @ 19:26:14
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ärligt talat så pratar jag nog meest av allt barn med mina (få) mammavänner, men lite annat också, däremot med andra vänner så blir det istället lite barn och mest annat :P
Lite roligt att Nathan och Olivia har ungefär samma frisyr hehe, han brukar få ha en sån där liten toffs :P hans lugg är så lång nu och jag vill gärna spara ut den och att den ska lägga sig åt sidan o att han ska ha en liten längre frisyr, men medans den växer är den ju bara i ögonen så då är det toffs eller keps som gäller hehe. Svårt med killfrisyrer!

2013-02-23 @ 11:12:53
URL: http://rebeccatherese.blogg.se
Postat av: Rebecca

Ärligt talat så pratar jag nog meest av allt barn med mina (få) mammavänner, men lite annat också, däremot med andra vänner så blir det istället lite barn och mest annat :P
Lite roligt att Nathan och Olivia har ungefär samma frisyr hehe, han brukar få ha en sån där liten toffs :P hans lugg är så lång nu och jag vill gärna spara ut den och att den ska lägga sig åt sidan o att han ska ha en liten längre frisyr, men medans den växer är den ju bara i ögonen så då är det toffs eller keps som gäller hehe. Svårt med killfrisyrer!

2013-02-23 @ 11:22:41
URL: http://rebeccatherese.blogg.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...