Rawfood recepie!

Ja, Alok kom hem som sagt och vi överraskade honom med ett mörkt rum med tända ljus, och presenter! 
Mycket uppskattat :)
 
Kom av mig ganska rejält med rawfood när jag var i Sverige (helt okej, har inte panik eller så lol) Men nu fick jag en kick igen. Gick på promenard med Olivia innan frukost och kom hem och gjorde färdigt våran 
vegan sour cream. Är en sån där dippmänniska.. mat utan sås/dipp är som vardag utan kaffe. 

Blötlade ungefär 3dl cashewnuts över natten. Och mixade ihop med nytt vattten och lite äppelsidervinäger. 
Man kan smaksätta med vitlök, chilli eller något annat man gillar :)
 
Den håller i ca 1 vecka i kylen.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Oooh - tack för receptet! Måste jag testa!

Svar: Jaa gör det, jättegott :D och nyttigare alternativ än mjölkprodukterna ;)
Trees

2013-08-27 @ 22:00:48
Postat av: Katarina

Har du ngt bra tips på ostalternativ också? Har varit vegetarian halva livet, men börjar nu äntligen byta ut mjölkprodukter också. :)

Svar: Åh vad kul, hoppas det går bra ;) Jag har precis hittat denna sidan: http://nouveauraw.com/raw-recipies/spreads-cheeses/
Finns massor av ostar där. Använd bjäst när du gör det, (nutritional yeast) det tar fram ostsmaken :) Ska också testa någon av dem snart.
Trees

2013-08-28 @ 22:32:10
Postat av: Ida

Svar; Jaaa, super gott :) Det där såg inte heller speciellt dumt ut. Det måste jag testa!

2013-08-29 @ 09:15:02
URL: http://idaacarleborn.blogg.se
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Det där lät riktigt gott :)

Svar: Det är det :) Speciellt med kryddor i!
Trees

2013-08-29 @ 10:43:41
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: MOnica

Tack för tipset - en fråga: fungerar det att ha i t.ex. varma soppor, eller skär det sig då (om du ev. testat)?

Kram
Monica

2013-08-29 @ 10:50:12


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...