From the streets of India

Vi akte bil fran ena delen av staden till den andra. SA manga olika intryck som satter sig djupt!!
Nar vi akte hem i morkret vid 22:30, sag jag barn i trafiken. Hemlosa barn. Speciellt fastade min blick pa en liten kille runt 4 ar ;han holl sin lillasysters hand, och forsiktigt ledde henne genom trafiken, mottrafiken. Verkligen hjartekrossande.. Hoppas dem har familj att ga 'hem' till.

Man kan ju inget gora heller: om man inte gar in for det till 100% , och det ar inget jag har mojlighet att gora just nu. Kanske en dag.

Jag har aldrig sett hemlosa barn och fattigdom forut, pa plats med egna ogon(!)
Sa detta kommer ta ett tag att smalta.


Jag har aldrig vart ytlig.. det kan vem som helst intyga om.
Men jag kanner mig definitivt som den mest ytliga harborta. Gillar inte den kanslan... eftersom jag inte ar den ytliga personen. Men inser att jag kanske ar det anda? I jamforelse atmindstande. Fattar man ens vad jag menar?

Kommentarer
Postat av: Carro

Förstår hur du menar😞 kände mig som världens ytligaste person när vi va på sem i gambia o va i nån by där o gick omkring med dyra kameror som kostar mer än en månadslön för dom.. Men väldigt väldigt nyttigt att se! Man får ett litet annat perspektiv på saker o ting

2013-04-19 @ 09:59:33
URL: http://eniloracs.devote.se
Postat av: Annica

Usch vad hemskt! Barn som far illa, är hemlösa, fattiga eller på annat sätt lider och mår dåligt är något som jag bara inte klarar av. Blir så otroligt starkt berörd, för jag är en sån känslig person. Vet inte om jag hade klarat att se dessa små barn gå omkring planlöst och veta att deras framtid är mer eller mindre dömd. Men som du säger, vad ska man göra om inte man kan viga hela sitt liv åt att hjälpa? Jag är världsförälder hos UNICEF, så jag gör något litet iaf. Skänker pengar varje månad. Oj vilken lång kommentar, men det är väldigt intressant det du tar upp. Och tragiskt!
Kram!

2013-04-19 @ 12:51:46
URL: http://busarna.blogspot.se
Postat av: jenny - mammaliv i nashville

Jag förstår precis hur du menar. Det är hemskt att uppleva fattigdom. Fruktansvärt. Och man känner sig så hjälplös & skyldig på något sätt..
KRAM <3

2013-04-20 @ 03:52:41
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Sandra

Hemskt, men sakert valdigt "nyttigt" att se, det gor att man uppskattar hur bra vi har det i Sverige och England.. Fina bilder du tar, lagg garna in mer, jag ska till Mumbai o Goa nasta ar :-)

2013-04-22 @ 10:48:32
URL: http://sandrisch.blogg.se


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...