13 månaders Olivia

Råkade publisera detta utan att jag visste om det. Var inte ens klar :)
Skriver om det, då allt försvann!


Här kommer en liten uppdatering om vad Olivia har för sig just nu!

Hon pratar KONSTANT. Hon pratar sitt eget lilla språk.. både för sig själv och med oss. 
Hon kan säga tack tack och hej hej. Första gången hon sa hej hej var till en liten flicka på stan! Både jag och pappan till flickan blev chockade. Hon är ju så liiiiten. 

Hon förstår säkert mer än vad jag VET :P Men hon förstår ord som; hejdå, puss, fot, hand & nappen.

Hon gillar att pussas, speciellt när jag och Alok sitter i soffan. Då kommer hon upp till oss och säger "mmmmmm" och försöker pussa oss. Haha, smälter :')

Så fort vi ska gå ut blir hon helt hyper. Hon älskar det. Ja, det är väl det enda man kan säga om det. ^^

Hon är så duktig.. En good girl som man säger. Precis som sin mamma hehehe. ;)
Säger man nej så lyssnar hon, och säger man "kan jag få den, tack tack" (och samtidigt pekar på något) så ger hon ifrån sig den, även om hon själv egentligen vill ha den. (typ nappen)
 
Tvätta tvätta. ^^
Är det inte så att barn härmas?? Aah, då vet ni vad jag sysslar med på dagarna, haha.

Kommentarer
Postat av: jenny - mammaliv i nashville

Godingen! Vilken härlig liten tjej ni har! <3

2013-04-07 @ 20:34:25
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Anonym

Det är så roligt när de utvecklas :) och fort går det! Jag längtar till min lille pojk säger sitt första ord. Jag kan redan nu höra tendenser till "mamma" :D

2013-04-07 @ 21:51:06
URL: http://malinslottenas.devote.se
Postat av: Anonym

Det är så roligt när de utvecklas :) Jag längtar till min lille pojk säger sina första ord! Han förstår otroligt mycket, men han säger inget själv ännu.

2013-04-07 @ 21:52:33
URL: http://malinslottenas.devote.se
Postat av: Yohannas.se

Wow, verkar vara en simpel okomlicerad tjej, hur underbart som helst!!

2013-04-08 @ 10:30:35
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...