DONT hold back the feeling.

varför flyttade du till London, och hur hände det?
Tänkte bara fråga ifall du skulle kunna säga hur det kändes att lämna sverige, lilla landet lagom och allt som det innebär?


- Varför flyttade du till London, och hur hände det?
- Tänkte bara fråga ifall du skulle kunna säga hur det kändes att lämna sverige, lilla landet lagom och allt som det innebär?

Att lämna Sverige kändes inte jobbigt alls för min del. Har ju alltid velat bo utomlands och resa massa. Jag vägrade att börja med ett mån-fre 9-5 jobb efter studenten. (Lovar att folk har hånflinat åt mig när jag sagt det genom åren) "Jasså, vad ska du göra då?" .. Mmmm LÖVE, what a support!? haha.


Jag bokade en enkel biljett och tänkte: Om det inte funkar, så åker jag bara hem igen. Jag hade bokat hostel för en vecka och tänkte att under den tiden SKA jag hitta boende och jobb. Sånt går mycket snabbare i London, så det är ingen omöjlig tid att klara det på. :P

När jag väl åkte över var jag INTE ALLS nervös. Dock blev jag aningen orolig under veckan på hostelet om jag skulle hitta boende inom bara EN vecka eller inte. - Kände mig lite lost och visste inte mycket om någonting. Information om Ni-nummer hade jag tex ingen aning om. Men det löste sig snabbt och jag hittade boende efter 4 dagar och några nanny -& event jobb efter några fler. Efter det rullade allt på.. jag fixade bank och sånt där! 

Jobb på Chelsea fc stadium.


Modelljobb. En gång och aldrig mer, haha. Inte min grej alls ^^ även om det var en kul upplevelse.

Och här är jag idag 1,5 år senare. Det gick! 
Okej, jag är gravid & jobbar inte just NU, men jag grejar med event. Inget 9-5 jobb här inte! 
Så än en gång säger jag MAN KAN GÖRA VAD MAN VILL. Det finns inga gränser när du väl bestämt dig. :D
"Work hard and stay true" brukar vi säga här hemma. Då kan det bara bli rätt. ♥


Åh vad jag saknade England när jag var i Monaco, det var som en osynlig dragningskraft. Även om dragningskrafter alltid är osynliga. HEHE. 4 dagar efter jag anlänt till London träffade jag Alok =) Hade jag inte tagit planet över just den helgen så hade vi aldrig träffats! Då kan ni säkert gissa att jag är SÅ glad att jag gjorde det.


Sen några månader tillbaka är jag officiellt svensk utvandrare.

Kommentarer
Postat av: Anna

sv: Tack vad snäll du är! Älskar din blogg för övrigt, läst den ett par år och tycker den är så himla inspirerande.



Hoppas att allting går bra med graviditeten, kärleken och londonlivet!

2012-01-20 @ 19:28:32
URL: http://fairytaleofnewyork.blogg.se/
Postat av: ENDENISE

Helt underbaaart :D Jag skulle aldrig vågat haha :D



sv: Åh vad kul att du tycker det :D Ska bli kul att följa din bäsis också :D kram

2012-01-20 @ 20:12:22
URL: http://endenise.se
Postat av: JohannaStekpanna

Härlig blogg!

2012-01-21 @ 00:25:32
URL: http://johannastekpanna.blogg.se/
Postat av: Elin

Heej!

Jag flyttar till London om en vecka med en resväska och ska försöka starta ett nytt liv, ska bli så spännande!! Men jag vore så tacksam om du berättade hur man gör för att fixa Ni-nummer och om du vet en bank som det inte är allt för svårt att skaffa konto på, har hört att det kan vara klurigt

Tack snälla!



Kraam

2012-01-21 @ 01:07:33
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

snygg modell var du i alla fall!



hehe nej och jag borde egentligen strunta i sånna kommentarer :)

2012-01-21 @ 09:04:30
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Hanna

Finns bara viljan så kan man göra allt! :-)

2012-01-21 @ 09:07:22
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: louise

Vilken fin blogg du har med alla dessa vackra bilder. Hoppas du kommer fortsätta med samma anda framöver också. Tycker fler borde ge lite mer komplimanger, jag vet ju hur glad jag själv blir av att få bra respons så här får du en :)



Iallafall har jag en dagens blogg tävling och hoppas du kan delta med här :http://laakinoiise.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-lordag-2.html#comment



Ha en trevlig fortsatt dag!

2012-01-21 @ 12:42:15
URL: http://laakinoiise.blogg.se/
Postat av: Frida

Du är en sån inspirationskälla :) Jag tar studenten i juni och jag är inte säker på om jag vill plugga vidare. Helst skulle jag vilja bli hemmafru vilket inte är så vanligt i dagens Sverige. Folk verkar inte fatta att man kan ha ett underbart liv utan att ha en utbildning. Hela livet kan omöjligt gå ut på att plugga. Jag har läst din blogg i flera år och älskar den! Tack för att du sprider lite inspiration..

2012-01-21 @ 16:07:34
Postat av: Lotta

För några månader sedan googlade jag lite om livet som au pair i London och hittade din blogg och har följt den sen dess. Tycker bloggen är jättebra och du inspirerar mig mycket, jag har velat åka till London och jobba som au pair länge men inte vågat.. Är det så läskigt som det låter att lämna allt här hemma? Hur är det att vara nanny där?

Var i London bor du?

Ska bli roligt att följa ditt liv som mamma också!

Ha det fint

2012-01-21 @ 20:34:29
Postat av: Martina

Fiint trees!! Du är så bra. Och med dessa braiga rubriker. Wonderful!!

2012-01-23 @ 14:08:21
URL: http://justletgo.blogg.se/
Postat av: becca

jag håller helt klart med dig, "man kan göra vad man vill", jag är sjukt sugen på att bara dra iväg och leta jobb i just England. Vore sjukt kul att få göra något helt annat. Att läsa din blogg så blir man ju bara mer sugen :) hehe

2012-05-13 @ 19:14:30
URL: http://beccciy.blogspot.com


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...