Aupair frågor!



Har fått ett erbjudande om att jobba som au pair i Schweiz nu i sommar, familjen verkar jättetrevlig osv. Men jag undrar om du har några bra frågor jag borde ställa till familjen?
Vad kul med Schweiz! :D i Geneve? Hm jag antar att du redan vet vilka jobbtider och arbetsuppgifter osånt du kommer att ha? Annars kan du fråga saker som, området de bor i, finns det andra aupairer i närheten? Är det bra förbindelser? Får du access till internet? Har dem haft aupair innan? Långt till city? -ja lite sånt där!

..och sen undrar jag hur mycket franska du kunde innan du åkte till Monaco? För jag har bara läst högstadietyska och är smått nervös för hur jag skulle klara av att prata tyska med barn liksom :s
Jag kunde bara säga merci när jag åkte till Monaco. ^^ Men med tanke på att Monaco är sånt internationellt land så kände jag mig trygg in a way. Och samma är med Schweiz, det blir mer & mer internationellt så det är lite samma sak där! :) Dont worry, du kommer lära dig massa när du är med barnen! Dem förstår nog.

Ett råd jag har när du kommit dit, är att vara öppen. Det uppskattas!

Han pratade bara franska med mig. Jag kände mig jättedum ibörjan som inte fattade nåt, men hans bror hjälpte mig på engelska och sedan förstod jag själv. Så det går :)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack så mycket! det här var verkligen lugnande, hehe :p jag minns knappt ingenting av tyska så det känns ju bra då :)

Jag ska vara i Bern :) TACK IGEN :D

2010-05-20 @ 06:43:08
Postat av: Vaha

Haha, går 5åringar runt med napp i France? ;D

2010-05-20 @ 07:57:24
URL: http://vaha.blogg.se/
Postat av: maria

fan vad kul att vara aupair!!! :D det skulle jag vilja vara någon gång i mitt liv.. :P

2010-05-20 @ 22:12:39
URL: http://mariadaos.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...