SVAR

Svar kommer denna natt som lovat.
Personligt

Vad anser du utmärker dig som person?
Jag tror jag får säga min humor. Oförutsägbar.

Vad gick du för linje på gymnasiet?
Media

Kan du tipsa om bra shopping och några bra klubbar i London? 
På Oxford Street hittar man det mesta! Om ni söker annorlunda saker åk då till Camden town, en underbar marknad, speciellt på sommaren. Uteställen kan jag nog inte komma med så mycket, vi hängde bara i Kingston där den stoora puben Loyd's (witherspoon) fanns. Och klubbarna Barcadia & Oceana. Dem är bra.

Vilket är ditt bästa tidsfördriv?
Musik, skriva, fota eller se på ett avsnitt serie.

Biter du fortfarande på dina händer?
Haha, a jo jag knager på två av mina knogar av en ovana.

Vart träffade du alla söta flickor i England?
Hihi, Angelina såg jag på framsidan av blogg.se så jag skrev till henne direkt, hon bodde bara bara 10 min från mig. De andra tjejerna var från puben och bloggar.

Favoritfilm och favoritglass?

Komedier och drama, chokladglass med stuff i.

Aupair frågor

Hur är det att arbeta som au pair, berätta! :D
Det är ju ett speciellt jobb eftersom man jobbar i en familj. Det är kul samtidigt som det kan vara påfrestande, - man vet ju aldrig till vilken sorts familj man kommer till. Om man vill ut och resa så är det ett bra sätt att göra det på iallafall! Fritiden är roligast kan jag ju meddela. ;)

Hur ser en vanlig dag ut för dig?
Kl. 15.30 går jag till familjens lägenhet och hämtar pengar för att handla dagens middag. Kommer hem och förbereder grönsaksoppa. Går och möter Timo 16.30 och går hem med honom. Då ska han bada och göra läxor. Samtidigt grejar jag med maten. Den yngsta pojken kommer hem och då badar jag honom. Sedan äter vi, och till sist leker vi. Städar upp efter barnen gör jag innan jag går hem vid 19.30.

Hur mycket tjänade du som au-pair i London? Och hur mycket tjänar du nu i Monaco?
80 pund i veckan i London + inget extra. 120 euro i veckan i Monaco + mat, mobil och lägenhet.
Man tjänar lite pengar på att babysitta ibland också.

Hade du någon erfarenhet med barn innan du började jobba som au pair?
Nej, på mina ansökningspapper skrev jag att jag tagit hand om min yngsta syster.

Hur kommer det sig att du valt att jobba som au pair?
Har velat göra det sedan jag var 14 år, så efter studenten blev ett bra tillfälle!

Hur kom du i kontakt med familjen i Monaco?
Dem kontaktade mig via findaupair.com! Jag hade alltså en profil där.

Hur länge du blir kvar i Monaco?
Till september at least!

Hur trivs/des du i familjerna?
I London trivdes jag till en början.. blev ju nästan kär i frugan i huset, men sedan visade det sig att dem var väldigt konstiga. I Monaco är familjen trevlig men barnen desto "jobbigare", får se hur det artar sig.

Vad ska du göra efter du har vart au pair?
Man vet aldrig vad som händer.. Men just nu så tänker jag att jag ska åka hem och plugga. Men jag hade inte tackat nej till ett jobb utomlands ;) Inte som au pair då.

Bloggen

Varför är din blogg .se?
Jag fick det fixat av en släkting, han har använt sig av webbhotell. Googla så hittar nu mer info :)

Har du fått nya vänner genom bloggen?
Ja några stycken :) hihi

Hur är det att träffa vänner i Monaco?
Det känns jattekul att traffa nya manniskor, speciellt nu när man inte är hemma. Fast det är ju alltid kul iofs.

Kände du till någon annan där innan du kom dit?
Nej men den söta aupairen innan skrev ned alla mobilnummer till resten av de svenska tjejerna här nere. Nya också.

Hur länge har du bloggat?
2 år kan man säga.

Hur fick du bloggen så känd? (förutom att du skriver himla bra!)
Tack sa mycket. :D Men min blogg är ju inte känd!

Vad känns mest rätt, London eller Monaco?
Svårt att säga efter en vecka, men jag tror Monaco kommer få mig att växa mer som person än vad London gjorde. Roligast vet jag inte ännu.. men fy vad roligt jag hade det i London. ♥


Kommentarer
Postat av: Marcus Å

Det var inte igår, allt bra? :D

2010-01-09 @ 08:46:35
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: My

Oooh, vad roligt det var att läsa alla svar! :)

2010-01-09 @ 13:05:50
URL: http://mmylove.devote.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...