I'm gonna get stronger now, she told me


Jag och Felicia gick till ICA, och jag såg ett filmomslag med Sienna Miller och kunde inte slita mig från recensionen. Mest för att den utspelade sig på 60-talet och var en sann historia. Om Edie Sedgwick! Jag köpte den.

Handlar om henne som ung, som beger sig till New York där hon träffar på Andy Warhol. Dem blir inte kära, men Andy faller för hennes yttre men också det inre. Han vill hjälpa henne att bli känd, genom konst och film. - Hon är så egen. Det går bra till en början men dalar snabbt utför. Sedan barnsben har hon blivit sexuellt utnytjad av sin pappa, och börjar nu även bli det på senare dagar. Droger så tunga som heroin börar ta över. En kille, som ser henne, dyker upp, och hon får uppleva äkta kärlek för en kort stund.. Den enda kärlek enligt henne själv.

Den slutar med en tår i ögat, men på sitt sätt, ganska fint.
Vill inte säga mer, men åh vad filmen oftast, var fint filmad. 
Jag blev tagen. Och som sagt, om jag själv fick bestämma hade jag absolut velat leva på just 60-talet.

"One person in the 60's fascinated me more than anybody I had ever known. The fascination I experienced was probably very close to a certain kind of love"


Kommentarer
Postat av: Sara

det är en skum men väldigt bra film . hoppas du mår bra. <3 puss

2009-06-17 @ 16:45:25
URL: http://sarisasmode.webblogg.se/
Postat av: Raisa

dom va coola på det talet (kan man säga sååå?)



Iaf du fattar XD fast jag hade nog inte passat in där XD

2009-06-17 @ 16:49:31
URL: http://raisa.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...