Of you in my head

Vet Ni! Min gitarr har kommit hem och jag kan inte sluta titta på den.
Pirr i magen av some reason. Men jag har ett problem som består.. Hur jag än vrider och rullar runt med den, så förblir den ostämd. Jag försöker åt alla håll och hålor, men den låter inte som den borde! Ska jag behöva ta med den till skolan iallafall nu...? Åh nää, buhu!


Bilden är lite...  vad jag menar är att bättre kamera får man leta efter.

Jag fick en Skillet-skiva once in a gång! Hittade skivan under madrassen idag. Vet inte vad jag försökt med,  men nu susar dem iallafall i mina öron igen. 8 Album!
Godnatt geekos :)

Kommentarer
Postat av: Beauty By Tanci

Hmm..aa ja tycker också rosa e för kitchigt..men denan blir skitfin för att tex pigga upp en outfit eller bryta av de svarta som man ofta brukar ha:)! Ja ja funderar fortfarande..om jainte hittar de svarta kör ja nog på de rosa...men ja skulle egentligen vilja ha ett som passar till alla färger på kläder..! Ida tex har ja brunt o svart...tror inte att rosa skulle passat då! :S därför vill ja hitta de beige! Oj shiiit va ja babblar ja ocskå:)

2008-10-10 @ 08:15:27
URL: http://tanciii.blogg.se/
Postat av: Carmen

hehe... Ja, skolan är väl inte högsta prioriteten, men om den vore det hade jag nästan varit mer bekymrad.



Gitarr önskar jag innerligt att jag kunde spela.. Hur länge har du spelat? Jag spelar tyvärr ingenting, en gång i fyran eller femman då spelade jag fiol en termin, men jag älskade det inte så mycket så jag slutade.



Åh, appropå nära juletid, så åt jag pepparkakor igår! Tänker att man får vara ute i god tid så man kommer i sann julstämmning!

2008-10-10 @ 11:24:02
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: JESSICA

hehe ja det är det verkligen ! Kan inte sluta kolla, det är alltid lika spännande :p

2008-10-10 @ 16:43:08
URL: http://jessssiiicaa.blogg.se/
Postat av: Ia

Hehe ja, samma effekt skänker gitarrerna mig...

och nu har du ju din!

Om du fortfarande inte lyckats stämma den rätt så kan du lyfta telefonluren och stämma A-strängen (näst översta) efter tonen du hör om du lägger denna lur mot örat, den är ca 440 hz = A.

Det går alldeles utmärkt att stämma resterande strängar utifrån A.

Kanhända att det blir lite krångligt nu men...

-

Strängen E som sitter ovanför A, ska låta likadant som A när du spelar E på femte bandet. Spela alltså en ton på femte bandet på E (översta strängen) och skruva tills den låter som en enkel A.

-

D, som sitter under A, ska enkelspelad låta som femte bandet på A. Du gör alltså som när du stämde E, fast tvärt om. Plinga på femte bandet på A och skruva D, tills D låter likadant som A på femte.

-

Under D sitter G, och den stämmer du på samma sätt som föregående strängar. Spela femte bandet på D och skruva G, tills enkelt G låter likadant.

-

Här blir det annorlunda!!!

När du stämmer B-strängen så jämför du inte med femte bandet på G, utan fjärde!

Plinga alltså på fjärde bandet på G och skruva B tills B är överens med G på femte.

-

På ljusa E, som bör sitta längst ned, gör du som vanligt igen. Femte bandet på B och enkelt E ska låta likadant.



Testa med random ackord om det låter najs...



Greetings :)

2008-10-11 @ 19:54:37
URL: http://mariahh.blogg.se/


Namn:
Lat?
Blogg:

Öppna dig:

Trackback


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...